actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2009, 09:29
laurens.taels laurens.taels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 68
McDonald's krijgt groen logo

Nieuwe McDonald's-vestigingen in Duitsland krijgen de gele M op een groene achtergrond in plaats van op een rode. Met deze ingreep wil de fastfoodketen zich een milieuvriendelijker imago aanmeten.


De Duitse tak van McDonald's geldt binnen de groep als een trendsetter, zowel inzake productaanbod als design.

"Na de modernisering van de binneninrichting van de restaurants is nu een opfrissing van de buitengevel aan de beurt. Daarbij zullen we veel groen in plaats van rood gebruiken," aldus Holger Beeck van McDonald's Duitsland in de Financial Times Deutschland.

23/11/2009

Bron: http://www.gva.be/nieuws/geldzaken/...ddd1eaa974.aspx
-------

Ik heb zo mijn bedenkingen bij het effect dat het op de mensen gaat hebben. Ik betwijfel dat mensen nu de link tussen Mc Donalds en milieuvriendelijk gaan leggen. Het zal wel een bepaald effect hebben op de mensen, omdat kleuren en logo's toch inspelen op de consument. Maar hun doel is dat Mc Donalds een meer milieuvriendelijker imago gaat krijgen en daar denk ik niet dat ze in gaan slagen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th November 2009, 19:08
stef.ven stef.ven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 61
Nieuwe trend

Het milieu is blijkbaar 'hot' in de reclamewereld..
Sun green afwastabletten, groene wagens, ...
Maar moeten wij geloven dat een afwasmachine beter is voor het milieu dan met de hand afwassen, of dat met de auto rijden goed is voor het milieu??

Zo ook met McDonalds, ik vind dat zij hier een vals beeld geven van hun fastfoodrestaurant.
Onderbewust willen ze hier toch zeggen dat fastfood gezond is, en mensen trappen hier nu eenmaal in.
Alles is blijkbaar geoorloofd als het geld oplevert
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 24th November 2009, 20:45
Ian.Sourdeau's Avatar
Ian.Sourdeau Ian.Sourdeau is offline
Live Strong Fight Hard
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Geel
Posts: 107
Citaat:
Orgineel gepost door stef.ven

Onderbewust willen ze hier toch zeggen dat fastfood gezond is, en mensen trappen hier nu eenmaal in.
Alles is blijkbaar geoorloofd als het geld oplevert


Het groene slaat niet op het gezonde... Is een groene wagen gezond? Neen, maar wel op het productieproces of op hoeveel het vervuild tegenover andere producten.
__________________
Pain Is Only Temporary, Pride Is Forever.

Semper Fidelis
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 24th November 2009, 20:48
jonas.de.ceulaer jonas.de.ceulaer is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2007
Locatie: Herenthout
Posts: 94
Niets leuker om de dag te beginnen met zo'n absurd nieuws. Toen ik dit vanmorgen op de radio hoorde, heb ik er toch eens goed mee gelachen. Milieuvriendelijker zijn? Ja, dat is gemakkelijk, we veranderen gewoon even ons logo en de inrichting van de restaurants. Voila, missie geslaagd. Als ze nu al eens zouden beginnen met hun afval aan te pakken. Ik woon in een vrij landelijke weg en het enigste afval dat je hier tegenkomt zijn papiertjes en doosjes van McDonald's. Zelf ga ik daar al jaren niet meer eten. Zeker niet meer doordat ik heb vernomen in het nieuws van enkele jaren geleden dat het vlees afkomstig is van koeien die op velden grazen, waarvoor regenwoud is omgekapt. Ik vind het schrijnend dat bedrijven in een positief daglicht willen komen door te zeggen dat ze werken aan de milieuvervuiling of dat ze zich inzetten voor het milieu, terwijl er bitter weinig gebeurt. Als ze nu eens echt enkele acties zouden doen, dat zou fantastisch zijn.
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 25th November 2009, 22:35
nathalie.geyzen nathalie.geyzen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Nijlen
Posts: 57
Citaat:
Orgineel gepost door Ian.Sourdeau
Het groene slaat niet op het gezonde... Is een groene wagen gezond? Neen, maar wel op het productieproces of op hoeveel het vervuild tegenover andere producten.


Ja maar in het artikel wordt enkel vermeld dat ze een groene achtergrond gaan gebruiken voor hun logo. Ze willen hun IMAGO gebruiksvriendelijker doen lijken. Er wordt dus absoluut niks gezegd over het productieproces of wat dan ook. Wij, als consument, kunnen dus niet weten wat ze juist doen dat hen milieuvriendelijk maakt. Het is niet omdat ze hun logo veranderen, dat er daarom een vebetering van milieuvriendelijkheied plaatsvind in de McDonalds-restaurants.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 13:21.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.