actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2009, 10:32
jeroen.ooms@edu.khk. jeroen.ooms@edu.khk. is offline
Jeroen.Ooms
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Merksplas
Posts: 47
Meisje niest 12.000 keer per dag

Meisje niest 12.000 keer per dag

De 12-jarige Lauren Johnson uit Virginia niest acht tot negen keer per minuut, dagelijks komt dat op 12.000 niesbuien. Artsen hebben geen idee hoe ze Lauren kunnen helpen.

De problemen begonnen twee weken geleden nadat de Amerikaanse tiener een verkoudheid had. Nu kan ze niet meer naar school gaan en ook eten is erg lastig. Alleen als ze in een hele diepe slaap is, zo'n twee uur per nacht, stopt het niezen.

Lauren is met haar moeder al bij zes dokters geweest, maar ook zij zitten met de handen in het haar. Het meisje hoopt dat het niezen nog vanzelf overgaat, 'Ik kan niet stoppen. Ik dacht dat het wel weer zou overgaan, maar het duurt nu al twee weken'. In de hele wereld zijn 40 mensen bekend met het syndroom.

bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF13112009_015

Ik leef mee met het meisje. 12000 keer per dag niezen moet verschrikkelijk zijn. Dat kun je toch niet lang volhouden. Ik begrijp ook niet hoe zoiets kan gebeuren. Het zal waarschijnlijk een speciale ziekte zijn die zeer weinig voorkomt. Het is logisch dat het meisje ook niet naar school kan gaan, maar als het niezen niet stopt, zal ze ooit toch terug naar school moeten. Maar als het niezen blijft duren, zal ze waarschijnlijk thuis onderwezen moeten worden. Ik hoop voor haar dat er snel een dokter zal zijn die haar kan genezen, want als je 12000 keer per dag niest, kan je onmogelijk een normaal leven opbouwen.
Bekijk ook zeker het filmpje op de site!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th November 2009, 18:21
Mattiaswillems Mattiaswillems is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2009
Locatie: Lichtaart
Posts: 75
Dit is volgens mij een vrij ernstige aandoening: Het moet voor dat kind toch ondraaglijk zijn om de hele dag door bijna constant te moeten niezen! Het is dan waarschijnlijk quasi onmogelijk om naar school te gaan of om te sporten. Ik zou als toekomstig leerkracht in ieder geval toch niet blij zijn met een leerling die constant niest.

Ik snap ook niet dat hier nog geen medicatie is voor voorzien, vooral als ik in lees dat er in heel de wereld zo 40 gevallen bekend zijn. Deze mensen hun hele leven wordt overhoop gehaald door hun "ziekte", en op het moment is hun enige hoop dat het ooit vanzelf ophoud. maar als dit niet gebeurt leef ik toch wel mee met dat meisje en hun lotgenoten, want 12000 keer per dag niezen is echt wel extreem veel!
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 16th November 2009, 12:24
lisse.broecks. lisse.broecks. is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2009
Locatie: Rijkevorsel
Posts: 29
Over heel de wereld zijn er 40 mensen met dit symptoom, en toch weet men niet precies wat er juist scheelt, en men dus ook geen medicatie heeft. Jammer dat dokters haar niet kunnen helpen. Ik hoop allenszins dat men snel met iets op de proppen komt voor dat meisje want 12.000 keer niezen per dag is inderdaad echt wel extreem veel!!!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.