actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 1st July 2018, 15:40
Jutte.d*bruyn Jutte.d*bruyn is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Oostmalle
Posts: 40
Extra tekort van 204 miljoen in sociale zekerheid dreigt

Er dreigt een gat van 204 miljoen euro in de sociale zekerheid. Dat schrijft De Standaard op basis van voorspellingen van de Rijksdienst voor Sociale Zekerheid (RSZ). Daarmee zal de sociale zekerheid dit jaar een stuk dieper in het rood gaan dan enkele maanden geleden bij de begrotingscontrole voorspeld.

Het tekort zou te maken met een vervroegde indexering van de uitkeringen en de hoger dan verwachte uitgaven van de ziekteverzekering en vooral de pensioenen. De uitgaven voor werkloosheid dalen dan weer dankzij de groeiende arbeidsmarkt.


Op langere termijn dreigt een nog veel groter tekort. Volgens de prognoses van de RSZ stevent de sociale zekerheid tegen 2021 af op een tekort van liefst 2,9 miljard euro. Dat zou vooral te maken hebben met de hervorming van hoe de sociale zekerheid wordt gefinancierd.

De komende weken start premier Charles Michel (MR) de gesprekken voor de begroting van 2019. Het startsein wordt gegeven door het rapport van het monitoringcomité – een groep topambtenaren – dat zal aanduiden hoe groot de inspanning voor 2019 zal zijn om het afgesproken begrotingsplan aan te houden. Dat rapport wordt de komende weken verwacht.

Bron: De morgen, https://www.demorgen.be/economie/ex...reigt-b33c209d/
Mening:
Ik schrik ervan dat het bedrag zo groot is. Ik had zelf nooit gedacht dat het bedrag zo groot is geworden en dat het bedrag nog groter kan worden. Het is zelfs een groter bedrag dan ze berekent hadden bij de begrotingscontrole. Ik vraag me dan af of ze een fout gemaakt hebben in hun berekeningen of spelen er andere factoren af. RSZ zegt dat er nog een groter tekort is in 2021. Ik vind wel goed dat Charles Michel start met de gesprekken voor 2019 misschien is dit normaal voor in de politiek, maar ik weet niet veel van politiek.Met deze gesprekken kan Charles Michel zien hoe groot de inspanningen moeten zijn voor 2019.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:13.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.