actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 16th December 2008, 00:36
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
"Weigering VN-gezant door Israël gevaarlijk"

"Weigering VN-gezant door Israël gevaarlijk"


Het besluit van Israël om Falk, die een mandaat heeft van de 192 leden tellende Algemene Vergadering van de VN, uit te wijzen, is een "gevaarlijke zet", zo reageerde vandaag Miguel d'Escoto Brockmann, huidig voorzitter van de VN-Assemblee.



D'Escoto zei dat de Israëlische regering "een gevaarlijk besluit" heeft genomen "door VN-mandaten en door de VN gemandateerde deskundigen te weigeren".


Humanitaire crisis Gaza

Falk, aldus de voorzitter van de Algemene Vergadering, deed onderzoek naar "mensenrechtenschendingen op de beschermde civiele bevolking van Gaza, de Westelijke Jordaanoever en Oost-Jeruzalem". Bovenaan zijn agenda stond "onderzoek naar de steeds erger wordende humanitaire crisis in de Gazastrook als gevolg van het beleg van de 1,5 miljoen mensen in de Gaza door de bezettende macht".


Eigen Palestijnse staat

Eerder deze maand had Israël tegen Miguel d'Escoto geprotesteerd nadat die de internationale gemeenschap had berispt om haar onvermogen of onwil om de Palestijnen, zestig jaar na het uitroepen van de staat Israël, een eigen Palestijnse staat te geven. D'Escoto deed die uitspraak naar aanleiding van de -eveneens- zestigste verjaardag van de Universele Verklaring van de Rechten van dec Mens.


Blog DM, 15/12/08 (dpa/ka)
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 16th December 2008, 08:34
Hanne Jansen Hanne Jansen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Feb 2008
Locatie: Vorselaar
Posts: 126
Het feit dat Israël een VN-gezant weigert, vind ik een zeer slecht signaal. Dit wijst er alleen maar op dat het in Gaza inderdaad erg mis aan het lopen is.
De toestand in de Gaza-strook is rampzalig. Het is een openluchtgevangenis, waar mensen opgesloten zitten, enkel en alleen omdat ze Palestijn zijn. Dit op zich vind ik al een mensenrechtenschending.
Als gevolg hiervan heerst er in de strook geregeld water-, energie- en voedseltekort. Ook gezondheidszorg is er een groot probleem. Officieel mag men, indien men zware gezondheidsproblemen heeft, de strook verlaten om medische hulp te kunnen krijgen. Ik heb echter eens gehoord in een documentaire op canvas dat dit mooi is in theorie, maar dat men in praktijk zelden toestemming krijgt om de strook te verlaten. Dit heeft al verschillende doden als gevolg gehad.
Ik vrees echter dat de situatie nog erger is en Israël die gezant weigert, omdat ze niet willen dat de buitenwereld hier lucht van krijgt.

Tot slot wil ik nog zeggen dat de maatregel om een openluchtgevangenis te maken, genomen is om het terrorisme te bestrijden. Ik ben ervan overtuigd dat dit juist een averechts effect heeft.
Met zovelen in zulke omstandigheden samen zitten, kan toch niet anders dan terrorismebevorderend zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.