actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 25th September 2015, 11:07
simon.s*olders simon.s*olders is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: kasterlee
Posts: 94
Vluchtelingenvrees: waar zijn we precies bang voor?

Omwonenden van toekomstige opvangcentra vrezen voor asielzoekers. Waar zijn ze precies bang voor? En waarom? "Het is geen oerinstinct. Anders zou iedereen zo reageren", legt de Nederlandse hoogleraar migratiehistorie uit.


De angst voor asielzoekers kun je met psychologie van de koude grond verklaren vanuit oerinstinct: angst voor het onbekende. Maar dat is een misvatting, stelt Leo Lucassen, hoogleraar migratiehistorie in Leiden. "Dan zou iedereen zo reageren. Je ziet echter ook veel mensen juist erg hun best doen voor vluchtelingen."

Er is dus een andere verklaring. "Ik denk dat het voortkomt uit een soort hetze tegen moslims en de islam die aangewakkerd door rechtse politici. Daarnaast heb je natuurlijk de gruwelijke beelden van IS. Die vluchtelingen zullen ook wel zo zijn, denken sommige mensen. Ten slotte heb je de media, die vol staan met berichten over vluchtelingen, en daarmee de angst aanwakkeren", besluit Lucassen.

Bron: www.hln.be

Eigen mening: Ik begrijp ergens de angst tussen de bevolking wel, alle artikels over IS, die hun 'strijders' meesmokkelen met de vluchtelingenstroom. Ikzelf weet niet wat ons nog te wachten staat moest dit echt het geval zijn. Ik denk ook dat de media de angst aanwakkert door dit probleem dagelijks aan te halen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.