actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th November 2010, 11:38
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 146
Dehaene kondigt politiek afscheid aan

Europarlementslid Jean-Luc Dehaene (CD&V) laat verstaan dat hij de politiek na zijn huidige termijn in het Europees Parlement vaarwel zegt. 'Mijn mandaat loopt tot 2014 en dan zal het wel goed geweest zijn zeker?', zei de 70-jarige ex-premier in 'De Ochtend' op Radio 1.

'Ik voel mij goed in het Europees Parlement omdat je daar meer langetermijn-uitdagingen kunt aanpakken en niet onder een kortetermijndruk staat', aldus Dehaene die op de VRT-radio te gast was samen met CD&V-interimvoorzitter Wouter Beke. 'Die kortetermijndruk is dan veeleer iets van de nationale politiek.'

Toch zegt Dehaene dat ze hem altijd mogen bellen om raad te krijgen mocht dat nodig zijn. 'Zelf zal ik de telefoon niet opnemen om te bellen', voegt hij eraan toe.

Wouter Beke blijft aan het hoofd van de Vlaamse christendemocraten zo lang de onderhandelingen over de vorming van een regering lopen. Beke 'doet dat met volle goesting', maar liet niet in zijn kaarten kijken of hij daarna kandidaat zal zijn voor het voorzitterschap van CD&V.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20101105_023
Datum: 05/11/2010

Eigen mening:
Het wordt tijd dat Jean-Luc Dehaene gaat profiteren van zijn leven en dat hij achter zijn politieke carrière definitief een punt zet.
Ik denk dat de Belgische politici zeker nog beroep gaan doen op de hulp van Jean-Luc Dehaene. Hij was een van de grootste politici van België. Hij bleef zelfs op crisis momenten heel nuchter en probeerde de situatie nog te redden.
Hopelijk voor België lopen er hier nog Jean-Luc Dehaenes rond.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.