actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th October 2010, 15:50
lennert_goos7@hotmail.com lennert_goos7@hotmail.com is offline
Lennert Goos
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Olen
Posts: 44
Kim Geybels eist senaatszetel op via kortgedingrechter.

Kim Geybels is woensdag voor de Brusselse kortgedingrechter verschenen om haar plaats in de Senaat de heroveren. De Lummense N-VA'ster nam eind augustus ontslag uit de Senaat nadat ze in opspraak was geraakt door een drug- en afpersingsverhaal in Thailand, maar beweert dat dit onder druk gebeurde. De advocaat van de Senaat heeft alvast laten weten dat de dagvaarding weinig zin heeft.

Geybels' advocaat Wim Smet stelt dat de ontslagbrief van de Lummense ongeldig is omdat ze die moest tekenen onder druk van Senaatsvoorzitter en partijgenoot Danny Pieters, N-VA-fractievoorzitter Liesbeth Homans en partijvoorzitter Bart De Wever.

Vorige week probeerde ze haar inkomensverlies terug te vorderen door een schadevergoeding van 452.000 euro te eisen, maar N-VA besloot niet op dat verzoek in te gaan.

Vervolgens trok Geybels naar de kortgedingrechter in Brussel om op die manier alsnog haar plaats in de Senaat te kunnen behouden. Een eerste klacht is gericht tegen De Wever, Homans en Pieters wegens afpersing. De tweede tegen de N-VA en woordvoerster Valerie Van Peel wegens laster.

Geybels wil dat de rechter zich eerst uitspreekt over de zaak vooraleer de Senaat de geloofsbrieven van haar opvolger Piet De Bruyn controleert en hem de eed laat afleggen. Dat zou binnen de maand moeten gebeuren, maar de rechter heeft al beloofd om er snel werk van te maken.

Volgens de advocaat van de Senaat is een burgerlijk rechter helemaal niet bevoegd om zich over die materie uit te spreken. "Het is volgens de Grondwet de Senaat en enkel Senaat die kan beslissen of iemand een mandaat kan opnemen in haar midden. Zij moet daarvoor de geloofsbrieven controleren en natuurlijk eerst vaststellen of er een mandaat is vrijgekomen", klinkt het.


Bron: http://www.gva.be/nieuws/binnenland...grechter-2.aspx

Mijn mening: Volgens mij heeft het weinig zin om klacht in te dienen omdat ze haar ontslagbrief al getekend heeft. Het zal bijzonder moeilijk zijn om te bewijzen dat ze deze heeft getekend onder druk. Benieuwd hoe dit zal aflopen...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th October 2010, 17:00
Steffi.Vissers Steffi.Vissers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Geel
Posts: 23
Kim Geybels

Ik heb het echt gehad met Kim Geybels. Ze heeft al voor zoveel commotie gezorgd!

Eerst was het de hele affaire met hoe ze gekleed was. Toen vond ik dat al terecht. Als senator, heb je een belangrijke functie om te vertegenwoordigen en dan moet je je er ook naar kleden vind ik. Je moet jezelf als persoon natuurlijk niet vergeten, maar het is toch net hetzelfde als met leerkrachten? Je heb een voorbeeldfunctie, en je mag je mooi kleden, maar het moet professioneel blijven.

En dan nu weer die hele drugsaffaire. Onder druk of niet, ze heeft een fout gemaakt, en iemand die zulke functie vertegenwoordigt, moet zich niet bezighouden met dat soort zaken. Ik ben trouwens eens benieuwd, mochten er opnieuw verkiezingen gedaan worden, en Kim Geybels opnieuw verkiesbaar was, of ze terug verkozen zou worden. Mijn vertrouwen zou ze alleszins al lang verloren zijn...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 20:33.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.