actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 18th March 2013, 18:22
D*de.Ooms D*de.Ooms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Balen
Posts: 132
Wildstropers doden 86 olifanten in een week

In Tsjaad hebben stropers in minder dan een week 86 olifanten gedood, waaronder 33 drachtige olifantenkoeien. De slagtanden werden afgehakt. Dat meldt de internationale dierenbeschermingsorganisatie IFAW (International Fund for Animal Welfare) in een persmededeling. Het bloedbad aan de grens met Kameroen is het zwaarste geval van olifantenstroperij sinds de slachting van 650 dieren in het Kameroense nationale park Bouba Ndjida begin 2012.

"Dit is absoluut aanstootgevend", zei Céline Sissler-Bienvenu, directrice van de IFAW in Frankrijk en Franstalig Afrika. "De slachting van 86 olifanten, drachtige olifantenkoeien inbegrepen, is een bewijs voor de harteloze meedogenloosheid, die vereist is om de honger naar de ivoorhandel te stillen." Volgens de IFAW had de lokale bevolking de regering de afgelopen twee jaar herhaaldelijk om hulp gevraagd bij conflicten met olifanten. De olifanten hadden de akkers van verschillende landbouwers immers vertrappeld. Maar de steun van de overheid bleef uit. Daarom is het goed mogelijk dat de boeren de slachting van de dieren door wildstropers vergemakkelijkt hebben, schrijft de IFAW.

Ernstig misdrijf
Pas vorige week had de biodiversiteitsconferentie Cites beslist om strengere straffen uit te vaardigen tegen wildstropers. Wildstroperij zal voortaan niet enkel meer als een overtreding, maar als een ernstig misdrijf ingeschaald worden. De landen wisselen nu meer en sneller informatie uit over stropers en bendes en moeten de internethandel controleren.

De morgen Bewerkt door: redactie − 18/03/13, 17u04 − Bron: Belga

Mooie zaak dat wildstropers voortaan zwaarder gestraft zullen worden. Want neushoorns moeten al vrezen voor hun voortbestaan, omdat ze door stropers op koudbloedige wijzen worden vermoord enkel voor hun ivoor. Als het zo blijft doorgaan zal ook de olifant voor zijn voortbestaan moeten verzen. Ik hoop dat de stropers afgeschrikt zullen worden door de strengere straffen (al betwijfel ik dat). Van degene die doorgaan met stropen hoop ik dat ze gepakt worden, al lijkt mij dat ook niet evident. Zeker is dat er dringend iets moet veranderen om de dieren te redden.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 18th March 2013, 21:09
I*ndy.Van.Noten I*ndy.Van.Noten is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Dec 2012
Locatie: Pulderbos
Posts: 38
Ook ik vind het een goede zaak dat de straffen strenger geworden zijn. Hoewel het van mij nog strenger zou mogen. Ik wil niet weten hoe bang en paniekerig deze beestjes wel niet zijn op zulke momenten dat ze gestroopt worden,... Ook snap ik niet wat voor harteloze mensen zulke dingen wel niet doen?! Als je geen hart hebt voor dieren en dieren zulke dingen aan kan doen, ben ik van mening dat je geen al te goed hart hebt. Ik kan het -bij wijze van spreken- al amper aan als mijn hondje zielig naar mij kijkt, laat staan dat ik een dier op zulke harteloze wijze zou kunnen doden.

Ik hoop dat de stropers snel gepakt en zeer zwaar gestraft zullen worden!!

Wel vind ik het schandalig van de regering dat ze niet hebben ingegrepen op de uitlopende situatie: ze weten dat de situatie i.v.m. stroperij in hun land voor de dieren gevaarlijk is, waarom doen ze er dan niets aan?!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:51.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.