actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th March 2013, 12:58
M*rel.Marissen M*rel.Marissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 170
Mexicaanse krant stopt met misdaadberichtgeving

Mexicaanse krant stopt met misdaadberichtgeving

De Mexicaanse krant Zocalo heeft besloten om niet langer te berichten over de georganiseerde misdaad. De redactie vreest voor de eigen veiligheid.
‘Aangezien er geen veiligheidsgaranties bestaan voor het uitoefenen van de journalistiek heeft de redactieraad van de krant Zocalo beslist zich voortaan te onthouden van het publiceren van elke informatie over de georganiseerde misdaad', luidt het in het editoriaal dat maandag verscheen.
De beslissing is volgens de krant gebaseerd op ‘onze verantwoordelijkheid om te waken over de integriteit en de veiligheid van meer dan duizend werknemers, hun families en de onze', klinkt het nog. Vorige week werd de directeur van een nieuwswebsite nog met achttien kogels vermoord.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...130312_00500939
Datum: 12/03/2013

Mening:

Persoonlijk vind ik dit een zeer positief bericht. Kranten zijn tegenwoordig zo hard gericht op sensatie en dus ook op misdaden. Eigenlijk is dit helemaal niet nodig, vind ik. Waarom moeten wij alles weten van misdaden die in onze samenleving gebeuren? Dat voortdurend weergeven van deze berichten zorgt voor onveiligheid bij de werknemers van de krant (deze mensen hun leven staat op het spel!), zoals weergegeven in het artikel, maar zorgt ook voor een onveiligheidsgevoel bij de gewone mens, zo ervaar ik het althans. Het is echt niet nodig om onze veiligheid op het spel te zetten voor een artikel, dus ik vind écht dat deze krant correct handelt en hopelijk zullen er meer kranten volgen.

Laatst aangepast door M*rel.Marissen : 12th March 2013 om 13:03.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.