actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th March 2013, 16:11
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 143
Dokter krijgt 14 jaar voor besmetten van 55 patiënten

Dokter krijgt 14 jaar voor besmetten van 55 patiënten

Bewerkt door: Stijn Vossen
7/03/13 - 15u08 Bron: belga.be


Een rechtbank in Melbourne heeft een 63-jarige anesthesist veroordeeld tot 14 jaar gevangenis omdat hij 55 patiënten heeft besmet met hepatitis C.

De arts was afhankelijk van geneesmiddelen en had zichzelf geïnjecteerd met fentanyl, een pijnstiller en kalmeermiddel. Maar hij gebruikte achteraf dezelfde naalden om het middel aan zijn patiënten toe te dienen in een kliniek voor gezinsplanning.

Tot nog toe bestaat er geen doeltreffend vaccin tegen het virus hepatitis C. De ziekte wordt door bloed overgedragen. De meeste zieken zijn drugsverslaafden, die zich door gemeenschappelijk gebruikte naalden besmetten. De veroordeelde arts was met een heroïneverslaafde gehuwd en had zijn schuld bekend.

Bron: http://www.hln.be/hln/nl/960/Buiten...patienten.dhtml

Mening:
Oké, dit gaat er toch wel lichtjes over vind ik. Er kunnen fouten gemaakt worden door dokters. Niet dat deze fouten dan goed te praten zijn, maar wel te relativeren. We zijn tenslotte allemaal maar mensen die nu eenmaal fouten kunnen maken.
Maar 55 patiënten besmetten door gebruikte naalden te hergebruiken? Dat vind ik oerdom! Als anesthesist zou je toch wel beter moeten weten!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 8th March 2013, 15:27
E*ien.Pelckmans E*ien.Pelckmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Kasterlee
Posts: 159
Dokter krijgt 14 jaar voor besmetten van 55 patiënten

Ik deel dezelfde mening als Jill. Wie dokter wordt, moet bewuste keuzes maken in het leven. Zij zijn diegene waar wij met gezondheidsproblemen naartoe gaan om ons terug gezond te maken aan de hand van medicijnen. Maar wat als je dokter net diegene is dat jou besmet? Wie kan je dan nog geloven. Wat nog een factor is, is dat hepatitis C niet te genezen is op dit moment. Ik hoop dat deze anesthesist na zijn celstraf is goed zal nadenken over zijn toekomst, in de hoop dat hij niet verder zijn beroep zal uitoefenen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.