actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd January 2013, 10:17
Hanne.Geudens Hanne.Geudens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Herentals
Posts: 95
Sandy Hook-leerlingen naar nieuwe school met zelfde naam

De leerlingen die vorige maand wisten te ontsnappen aan de schietpartij op basisschool Sandy Hook in Newtown gaan maandag weer naar school in een naburige gemeente. De voormalige Chalk Hill Middle School in Monroe heeft daarvoor niet alleen een opknapbeurt gekregen, maar ook een nieuwe naam: Sandy Hook.
Volgens directeur Janet Robinson heeft het personeel van de school daar zelf voor gekozen. Het is volgens haar een manier om vast te houden aan de eigen identiteit na het tragische schietincident op 14 december waarbij 20 leerlingen en 6 docenten om het leven kwamen. "Dit is wie wij zijn, wij zijn de Sandy Hook familie", aldus Robinson op een persconferentie.

Het schoolgebouw waar de schietpartij plaatshad blijft voorlopig gesloten en permanent bewaakt. Over de toekomst van het gebouw is nog niks besloten. Gevraagd naar de beveiliging op de nieuwe school antwoordde een woordvoerder van de politie: "Ik denk dat het op dit moment de veiligste school in heel Amerika is."

Bron: www.hln.be - 3/01/2013 - ( http://www.hln.be/hln/nl/15498/Bloe...lfde-naam.dhtml )

Mening: Ik denk dat het een goed idee is dat de leerlingen die getuige waren van de gruwelijke schietpartij van vorige maand, vandaag terug naar school kunnen gaan. Doordat de jongeren onderling terug meer met elkaar omgaan en iets anders aan hun hoofd hebben, denk ik dat het de verwerking van dit drama alleen maar ten goede komt. De directie van de school heeft er zeker goed aan gedaan om uit te kijken naar een ander gebouw waar de leerlingen school kunnen lopen, want het gebouw waar de schietpartij plaatshad zal de jongeren voortdurend laten terugdenken aan datgene wat er op die ene zwarte dag, 14 december, gebeurde. Daarnaast heb ik vernomen dat er extra veiligheidsmaatregelen getroffen worden en dat leerlingen en leerkrachten zich voortaan een pak veiliger zullen voelen. Zo zou elk voertuig dat de school nadert moeten stoppen om nagekeken te worden en zou er vermoedelijk in elke school in de stad sinds het drama een agent aanwezig zijn. Enerzijds denk ik dat dit zeker een veiligheidsgevoel zal scheppen, anderzijds denk ik dat het voor de leerlingen en leerkrachten – toch zeker in het begin – wennen zal zijn aan deze nieuwe situatie. In België zouden we ons dit onmogelijk kunnen voorstellen, maar ik denk dat zulke maatregelen voor de Verenigde staten – waar, laat ons eerlijk zijn, de meest rare en absurde dingen eerst gebeuren – zeker aan de orde zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:54.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.