actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > NASLAG > Focus op... > U.S.A.
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th August 2018, 10:45
Nathalie H*ybrighs Nathalie H*ybrighs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Ham
Posts: 38
Trump keurt defensiebudget van 716 miljard dollar goed

Trump keurt defensiebudget van 716 miljard dollar goed: “Meest significante investering in ons leger en onze soldaten uit de moderne geschiedenis”

VS-president Donald Trump heeft maandag een wetsontwerp met een defensiebudget van 716 miljard dollar ondertekend. Doel ervan is het leger te moderniseren en de paraatheid te bevorderen.

Trump ondertekende het wetsontwerp, de National Defense Authorization Act, in aanwezigheid van duizenden soldaten in Fort Drum, een militaire basis ongeveer vierhonderd kilometer ten noordwesten van New York City. De wet is “de meest significante investering in ons leger en onze soldaten uit de moderne geschiedenis”, zei Trump.
Verouderde tanks, vliegtuigen en schepen zullen vervangen worden “met de meest geavanceerde en dodelijke technologie ooit ontwikkeld”, zei Trump. “Hopelijk zullen we zo sterk zijn dat we ze nooit zullen moeten gebruiken. Maar als we het wel zouden doen, dan zou niemand een kans hebben.”

Loonsverhoging en 15.600 extra troepen

De wet maakt budget vrij voor 77 F-35-gevechtsvliegtuigen, een nieuw vliegdekschip en andere oorlogsschepen, en voor de modernisering van het Amerikaanse nucleaire arsenaal, zegt het Witte Huis in een persbericht. Ook komt er een loonsverhoging van 2,6 procent voor de leden van de strijdkrachten - de grootste verhoging in 9 jaar volgens het Witte Huis. Er zullen ook 15.600 troepen bijkomen.

Buitenlandse machten

Tot slot betaalt de VS 500 miljoen dollar om mee het Israëlische raketafweersysteem te produceren, 850 miljoen dollar om de Iraakse veiligheidsdiensten te trainen, en 250 miljoen dollar om de Oekraïense veiligheid te ondersteunen. Het budget geldt voor het fiscale jaar 2019, dat van start gaat op 1 oktober.

Bron : Het Laatste Nieuws, 14 augustus 2018
https://www.hln.be/nieuws/buitenlan...iedenis~a5546ee

Mening : Als ik dergelijke immense bedragen zie, val ik bijna van mijn stoel. Zeker als het gaat over defensie of oorlog. Ik vind het heel erg dat er zoveel geld moet gestoken worden om een land te kunnen verdedigen, of om zelf te kunnen aanvallen. Ik weet dat het niet realistisch is maar dergelijke bedragen zouden moeten kunnen geïnvesteerd worden in het helpen van arme mensen, mensen met ziektes, onderwijs, … . Het enige wat ik kan doen, is hopen dat mijn zoon ooit wel een tijd gaat kennen waarin er niet meer moet geïnvesteerd worden in defensie!

Laatst aangepast door Nathalie H*ybrighs : 14th August 2018 om 10:57.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 14:17.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.