actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 9th November 2016, 22:12
Alina.D*ms Alina.D*ms is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Geel
Posts: 79
38.000 handtekeningen tegen vervanging F-16's

38.000 handtekeningen tegen vervanging F-16's

Het platform 'Geen Gevechtsvliegtuigen' heeft Kamervoorzitter Siegfried Bracke woensdag een petitie bezorgd met 38.000 handtekeningen tegen de vervanging van de F-16 jachtbommenwerpers van het Belgische leger.

'Geen Gevechtsvliegtuigen' is een koepel van ruim 130 verenigingen van het Belgisch maatschappelijk middenveld, waaronder 11.11.11, Greenpeace en Oxfam. Het platform dringt er bij het parlement op aan om werk te maken van een breed maatschappelijk debat rond deze 'aankoop van de eeuw'.

De opvolging van de F-16's is al jaren een heet - en duur - hangijzer. Er rijzen heel wat twijfels over het nut van deze gevechtsvliegtuigen. Verder vinden de indieners dat het dossier onvoldoende transparant behandeld wordt.

De petitie vraagt dat een aantal lidorganisaties van het platform gehoord worden in de bevoegde Kamercommissies, dat er volledige duidelijkheid komt over de concrete financiële gevolgen van de aankoop, en dat het beleid en het debat over de eventuele vervanging van de gevechtsvliegtuigen breed en transparant verloopt. (BELGA/JVL)

Bron: Knack, 9/11/2016
http://www.knack.be/nieuws/belgie/3...mal-774823.html

Eigen mening: Wow! 38.00 handtekeningen, dat is enorm veel. Toch vind ik het spijtig dat er niet meer handtekeningen zijn. Net zoals alle mensen die dit ondertekend hebben ben ik tegen de aankoop van extreem dure gevechtsvliegtuigen. Dat geld kan beter besteed worden aan de gezondheidszorg, of aan investeringen in het onderwijs.

Ik lees in het artikel dat vele het nut niet inzien van deze vechtvliegtuigen, maar met Trump als president weet je natuurlijk nooit... Toch vind ik het nog steeds een hele dure investering in verhouding met het gebruik van deze gevechtsvliegtuigen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:16.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.