actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th May 2017, 00:00
Lisa.H*ylen Lisa.H*ylen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Hulshout
Posts: 71
Grote overwinning voor Trump: Huis van Afgevaardigden kiest voor afscheid

Grote overwinning voor Trump: Huis van Afgevaardigden kiest voor afscheid van ‘Obamacare’

De Republikeinen hebben - nipt - voor de afschaffing van de Amerikaanse ziekteverzekering ‘Obamacare’, officieel de Affordable Care Act, gestemd. 'Obamacare heeft gefaald', klinkt het.

De Republikeinse meerderheid in het Amerikaanse Huis van Afgevaardigden heeft donderdagavond over het wetsvoorstel om de gezondheidswet van voormalig president Obama in te trekken gestemd. De vervanger: de American Health Care Act, komt een stap dichterbij.

'Obamacare heeft de Amerikaanse burger teleurgesteld en moet afgeschaft en vervangen worden', laat Mitch Mc Connell, fractieleider van de Republikeinen in de Senaat, weten. 'De stemming vandaag was een belangrijke stap. We zijn nu een stap dichter om de Amerikanen hun vrijheid terug te geven, zonder verhoogde kosten, dalende mogelijkheden en de gebroken beloftes van Obamacare.'

Nipt

De stemming is 'een grote wetgevende overwinning voor president Donald Trump’, oordeelt Reuters. De vervanging van ‘Obamacare’ is namelijk een van zijn belangrijkste verkiezingsbeloftes.

De Republikeinen verzamelden net genoeg stemmen in het Huis van Afgevaardigden: 217 stemmen voor, 213 stemmen tegen. Geen enkele Democraat stemde voor. Nu de tekst is goedgekeurd, moet de Senaat zich er de komende weken over buigen.

Eind maart probeerde president Trump al eens zijn American Health Care Act (AHCA) gestemd te krijgen, maar hij had toen niet genoeg steun in het Congres. Hij wou toen druk zetten op de twijfelende congresleden door een deadline in te stellen.

Datum: 4/5/2017
Bron: De Standaard (http://www.standaard.be/cnt/dmf20170504_02866148)

Eigen mening:

Ik weet eerlijk gezegd niet hoe ik me bij deze beslissing moet voelen. De naam 'Trump' alleen al, doet me vaak schrik aan. In het nieuws is de Amerikaanse politiek populair, zeker vanaf Donald Trump het witte huis betrad. Een van de grote beloftes die Trump maakte bij zijn campagne, was de afschaffing van Obamacare. In dit artikel kan je lezen dat hij hier een stapje dichterbij is.
Obamacare zorgde voor betaalbare gezondheidsverzekeringen. Gezinnen die leefde in armoede, konden een ziekteverzekering aangaan. Dit vond ik een goede maatregelen van ex-president Obama. Trump voert een andere 'Care' in. De meeste zaken blijven hetzelfde, buiten een aantal 'details'. Ik vind dit niet goed. In het artikel wordt aangegeven dat heel wat mensen hun verzekering zullen verliezen door de invoering van de AHCA. Iedereen heeft in mijn ogen recht op een ziekteverzekering. Door dit moeilijker te maken voor de armoedige mensen, zal de gezondheidsindex achteruit gaan. Ik zou me als president juist meer richten op deze doelgroep en hen proberen te steunen. Trump heeft nog drie jaar te gaan als president. Door meer tijd te nemen om na te denken over een nieuwe 'healthcare', zal de kwaliteit hiervan beter zijn.

Laatst aangepast door Lisa.H*ylen : 5th May 2017 om 00:08.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 5th May 2017, 12:34
nele.l*yckx nele.l*yckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Brasschaat
Posts: 60
Net zoals Lisa weet ik niet goed wat ik moet denken over Trump. Natuurlijk hoop ik op het beste, maar ergens vrees ik ook voor iets rampzalig. Obamacare was een mooi initiatief, maar had zeker ook punten die beter konden. Ik hoop dat Trump met zijn nieuwe Care het goed bedoeld voor alle mensen en dat alle mensen kunnen genieten van zijn Care. Trump is nog enkele jaren president, laat ons hopen dat hij het er al bij al goed vanaf zal brengen. Ik hoop ook dat zijn Care echt goed onderbouwd en ondersteund is zodat het een succes kan worden. Iedereen heeft recht op verzorging. Zo kunnen mensen die het financieel moeilijk hebben, hun geld gebruiken om andere rekeningen te betalen en niet nog verder in schulden te zakken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.