actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th December 2013, 14:18
tori.v*ndeperre tori.v*ndeperre is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: oud-turnhout
Posts: 19
Aantal arbeidsongevallen fors gedaald

Het aantal arbeidsongevallen is tussen 1985 en 2012 met 44 procent gedaald. Dat blijkt uit cijfers van het Fonds voor Arbeidsongevallen die de Fransstalige krant Le Soir vandaag publiceert.

De daling is onder meer te verklaren door het verdwijnen van een aantal gevaarlijke beroepssectoren zoals de mijnbouw en de metaalverwerking, maar ook door een betere preventie. Ook de economische crisis zorgt voor een daling van de ongevallencijfers.

Het aantal zware arbeidsongevallen stagneert wel rond de 18.000 per jaar. De kmo's, die goed zijn voor 70 procent van de werkgelegenheid in België, zijn goed voor 53,3 procent van de arbeidsongevallen.
Bron: http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...s-gedaald.dhtml

Eigen mening: ik vind het heel goed dat er minder arbeidsongevallen gebeuren omdat er de laatste tijd toch heel veel aan gewerkt word. Er zouden elk jaar verplichte sessie’s moeten zijn voor bedrijven. Zo laat je de ongevallen dalen denk ik.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 12th December 2013, 21:54
Raisa.Docx's Avatar
Raisa.Docx Raisa.Docx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Ergens
Posts: 90
Dit is inderdaad goed nieuws. Sommige jobs kunnen daadwerkelijk gevaarlijker zijn dan andere en zoals tori aanhaalt, zouden er verplichte sessies moeten zijn om veiligheidsmaatregelen mee te delen. Ik denk wel dat een groot aantal bedrijven deze hebben en dat werknemers die ook streng moeten volgen. Zelf ga ik vaak naar open-bedrijvendagen en telkens merk ik hoe hard erop wordt gehamerd om de veiligheidsregels op te volgen. Dit gaat van het dragen tot beschermde kledij tot het mijden van bepaalde werkplaatsen. Mijn vader heeft zelf ooit eens een arbeidsongeval gehad, dus ik ben blij te horen dat eraan gewerkt wordt om voor iedere werknemer een zo veilig mogelijke werkomgeving te creëren.
__________________
- Some people are so poor, all they have is money
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.