actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Bekijk Resultaten Peiling: Wat vind jij van de nieuwe partij "het Vlaams Belang"?
Ik vind het terecht en goed dat ze een nieuwe partij oprichten! 14 63.64%
Pff, het maakt mij allemaal niet zoveel uit 2 9.09%
Ik vind het schandalig dat ze terug een nieuwe partij mogen oprichten!Ze zijn niet voor niets veroordeeld! 6 27.27%
Stemmers: 22. U mag niet stemmen in deze peiling

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2004, 16:41
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Borgerhout
Posts: 371
Vlaams Blok wordt Vlaams Belang

Vlaams Blok wordt Vlaams Belang
Het nieuwe logo van het Vlaams Belang.Vanmorgen heeft de partijraad van het Vlaams Blok de partij ontbonden en een nieuwe partij opgericht. Zopas werd ook bevestigd dat de nieuwe naam zoals verwacht Vlaams Belang wordt.

De partijraad diende zich uit te spreken over een voorstel van het partijbestuur en heeft dit aanvaard. De nieuwe partij neemt de beginselverklaring en statuten over die vorig weekend werden goedgekeurd. Daarnaast werd ook de procedure vastgelegd voor de voorzittersverkiezingen. De kandidaturen moeten tegen vrijdagmiddag binnen zijn. (AHO/SCS, belga)

HLN 14/11/04 13u56


site van het Vlaams Belang

Hierop staat dus alle info rond de nieuwe partij.

Ik vroeg me nu eens af wat jullie hier van vinden.
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th November 2004, 17:00
yannick.staelens's Avatar
yannick.staelens yannick.staelens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Vlaanderen/Nijlen
Posts: 105
Wat het voor de andere politieke partijen heeft gebaad om vlaams blok te veroordelen lijkt mij toch nog altijd een raadsel...
Een nieuwe naam en... hulpa.. probleem opgelost! Ik vind zelfs dat Vlaams Belang toffer klinkt! Dit zegt inneens waar deze partij voor staat!
Ik ben blij dat het vlaams blok ofja... vlaams belang niet bij de pakken neer gaat zitten.. volgens mij hebben ze met heel deze affaire terug meer stemmen gekregen.. Ik hoop ook dat de andere partijen eens een keer hun ogen opendoen dat door het vlaams blok via de rechtbank aan te pakken ze niets of juist het tegenovergestelde effect bereikt hebben. Laat het V B meeregeren.. of ze regeren binnekort alleen!!!
__________________
Beter een beetje raar dan doodnormaal
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 14th November 2004, 18:36
Kenny's Avatar
Kenny Kenny is offline
UDHR - art. 19
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Hier
Posts: 581
Daarstraks hoorde ik nog op de Zevende Dag dat ze puur juridisch gezien zelfs nog de naam 'Vlaams Blok' mochten behouden.

Maar men heeft dus gekozen voor een "nieuwe" start, mij allemaal om het even. Of er nu veel verandert, mij maakt het weinig uit. 1 miljoen kiezers kunnen geen ongelijk hebben. Dus is het terecht dat ze verder _mogen_ doen, anders zou dit land het predikaat 'democratie' niet waardig zijn.

Hun site lijkt nu wat op die van de N-VA en de Vlaamse Volksbeweging. Zouden ze dan ook meer aandacht gaan besteden aan de Vlaamse ipv. de migrantenproblematiek? Ik kan het alleen maar hopen!

Hun nieuwe logo is trouwens wel knapper dan het vorige, maar dat effe volledig terzijde.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 14th November 2004, 18:56
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Borgerhout
Posts: 371
Citaat:
Originally posted by Kenny
Hun nieuwe logo is trouwens wel knapper dan het vorige, maar dat effe volledig terzijde.


Hun logo vind ik inderdaad ook wel heel knap
Het staat echt voor iets!
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte
Met citaat antwoorden
  #5  
Oud 14th November 2004, 21:07
Davy V.H. Davy V.H. is offline
Oud-student
 
Geregistreerd op: Jul 2004
Locatie: Herentals
Posts: 559
Ter illustratie

Bijgesloten Plaatje(s)
 
Met citaat antwoorden
  #6  
Oud 15th November 2004, 18:36
SuperJef's Avatar
SuperJef SuperJef is offline
Live fast, die young
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Meerhout
Posts: 142
Dit vind ik zeer triestig. een miljoen kiezers die veroordeeld worden voor rascisme.. Dit is geen reclame voor de belgische justitie. Mijn geloof in gerechtigheid is helemaal weg. Gewoon vriendjespolitiek.. En wat betreft de naam.. Ik vond het vlaams blok een zeer krachtige naam met een grote geschiedenis.. Ik hoop dat ze met de nieuwe naam terug geschiedenis gaan maken.
Met citaat antwoorden
  #7  
Oud 16th November 2004, 14:53
katleen's Avatar
katleen katleen is offline
katleen
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Vorselaar
Posts: 446
Stuur een bericht via MSN naar katleen
Ik vind het goed dat ze een nieuwe partij mogen oprichten zolang ze bepaalde punten idd meer genuanceerd gaan behandelen. Ik vind uitspraken als: "een hoofddoek dragen op straat is een ticket terug naar huis" echt wel schandalig! Mijn mening daarover heb ik hier al eens gestaafd.
Ze moeten hun standpunten en hun invalshoek niet veranderen maar wel nuanceren. Als het vlaams belang mee wil regeren zal ze dat op een mensvriendelijke maar toch eerlijke manier moeten doen!
Ik denk nog altijd terug aan de discussie bij Polspoel en Desmet waar meneer Van Hecke door de schuld van meneer De Winter zijn lompe uitspraak een heel slechte beurt maakte!
Dat ze daar maar ff op doordenken!
__________________
Met citaat antwoorden
  #8  
Oud 16th November 2004, 15:37
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Borgerhout
Posts: 371
Citaat:
Originally posted by SuperJef
Dit vind ik zeer triestig. een miljoen kiezers die veroordeeld worden voor rascisme..Dit is geen reclame voor de belgische justitie.


Wat vind je hier dan van? Als toekomstige koning! Dit is ook zeker geen reclame voor ons Koningshuis!



Prins Filip wil niet op reis met Vlaams Blokster

Het koningshuis zit danig verveeld met de handelsmissie naar China, die prins Filip van 20 tot 28 november voorzit. De kroonprins wil namelijk liever niet op reis met Marie-Rose Morel van het Vlaams Blok.

Een van de experten op de officiële delegatielijst van Export Vlaanderen is Chris Morel, de vroegere topman van Alcatel Bell, die 25 jaar ervaring heeft in zaken doen met de Chinezen. Morel zit in een rolstoel, en neemt daarom zijn dochter Marie-Rose mee “als rolstoelduwer”.

Marie-Rose is Vlaams parlementslid voor het Vlaams Blok, en dat zint het hof niet. Het kabinet van Vlaams minister Fientje Moerman, de voogdijminister van Export Vlaanderen, zoekt koortsachtig naar een oplossing.


Vlaams Blokster bij handelsmissie: "Privé-aangelegenheid"
Dat Marie-Rose Morel (Vlaams Blok) haar vader vergezelt tijdens de handelsmissie naar China, is voor haar een zuivere privé-aangelegenheid. Het Vlaams Parlementslid vraagt Vlaams minister Fientje Moerman een "krachtdadige reactie", zo meldt ze woensdag in een mededeling.
"Tot mijn ontsteltenis verneem ik dat het Hof problemen heeft met het feit dat ik mijn vader vergezel, ook al gaat het om een strikte privé-aangelegenheid waar ik nooit een politieke zaak van heb willen maken", stelt Morel. "Men laat mij nu geen andere keuze dan aan minister Moerman een krachtdadige reactie te vragen op deze inbreuk op ons privé-leven, waaruit bovendien onbegrip blijkt voor de praktische beperkingen van een rolstoelgebruiker".
bron: Gazet Van Antwerpen, 5-11-2004.
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte
Met citaat antwoorden
  #9  
Oud 16th November 2004, 16:37
SuperJef's Avatar
SuperJef SuperJef is offline
Live fast, die young
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Meerhout
Posts: 142
Nog belachelijker. Afschaffen dat koningshuis.. Kleingeestige mensen die leven op de kosten van de maatschappij en die dan zelf de maatschappij nog durven verloochenen.. In wat voor een landje leven wij..
__________________
Met citaat antwoorden
  #10  
Oud 17th November 2004, 20:41
Jonas Jonas is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Mol
Posts: 50
Stuur een bericht via MSN naar Jonas
beschaamde Belg

Wel, ik vind het gewoon absurd. Het Vlaams Blok werd veroordeeld... nieuw naampje... en alles is opgelost. Het VB is en vooral blijft, ook na de veroordeling, een racistische partij! Ik snap totaal niet hoe het mogelijk is dat dat kan. Maar ja, we leven in België zeker?
Zondag heb ik Filip Dewinter bezig gehoord op de Nederlandse televisie. Ik was beschaamd als Belg. Als ik op dat moment in Nederland zou rondlopen, ... Ik zou in de grond zakken denk ik.
"Het is niet mogelijk dat verschillende culturen onder elkaar samen leven." Dat is wat hij letterlijk zei. En pas veroordeeld voor racisme he! tjonge jonge jonge. Je moet maar durven. Het dringt blijkbaar nog niet goed door bij die mannen.
Hij zit daar te bluffen met zijn miljoen stemmen in België. Hij vergeet volgens mij dat de meerderheid van die stemmen niet vóór het VB zijn. Meer dan de helft zijn volgens mij stemmen tégen de andere partijen en de mensen zien dan het VB als laatste en enige uitweg.
Spijtige zaken. Waar zit de intelligentie? Waarom kiezen mensen het snelst voor de gemakkelijkste uitweg? Wordt er nu echt gedacht dat wanneer alle 'vreemdelingen' weg zijn de problemen opgelost zijn?
Met citaat antwoorden
  #11  
Oud 17th November 2004, 23:08
yannick.staelens's Avatar
yannick.staelens yannick.staelens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Vlaanderen/Nijlen
Posts: 105
Mss tijd voor u om een betere partij op te richten en die miljoen kiezers bij het VB weg te halen... mss bedenk ik me wel
__________________
Beter een beetje raar dan doodnormaal
Met citaat antwoorden
  #12  
Oud 17th November 2004, 23:15
yannick.staelens's Avatar
yannick.staelens yannick.staelens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Vlaanderen/Nijlen
Posts: 105
Zie hé... u mag blij zijn dat er toch nog een partij is die het vreemdelingenprobleem aanpakt.. ik geef toe! Niet altijd op de juiste manier!.. daar kan niemand onderuit.. Maar de andere partijen zijn allemaal te laf om iets over dat probleem op tafel te gooien! Is het dan niet een beetje normaal dat er zoveel vlamingen op het VB stemmen? Het is een probleem.. daar kun je gewoon niet buiten!! Het kan goed zijn voor u persoonlijk niet maar voor zeer veel mensen in vlaanderen wel.. en dat is toch wat telt he..!!!
btw... de veroordeling van racisme gaat van ver terug.. (70 punten-plan) Toen was het VB slecht bezig... Als Filip De Winter nu een eigen mening heeft dat het niet mogelijk is om met verschillende culturen samen te leven... dat vind ik echt geen racisme... Het zal u mss eens goed doen om mijn ander topic te lezen over het waar gebeurd verhaaltje...
__________________
Beter een beetje raar dan doodnormaal
Met citaat antwoorden
  #13  
Oud 17th November 2004, 23:20
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Borgerhout
Posts: 371
Citaat:
Originally posted by yannick.staelens
Zie hé... u mag blij zijn dat er toch nog een partij is die het vreemdelingenprobleem aanpakt.. ik geef toe! Niet altijd op de juiste manier!.. daar kan niemand onderuit.. Maar de andere partijen zijn allemaal te laf om iets over dat probleem op tafel te gooien! Is het dan niet een beetje normaal dat er zoveel vlamingen op het VB stemmen?


De NVA heeft hier ook wel punten over, maar brengt die inderdaad niet zo hard naar buiten als het VB.
Het probleem voor vele mensen is dan weer dat NVA samen opkomt met VLD om zetels te halen(verbeter mij gerust als ik hier iets fouts zeg, want heel dat politiek systeem is nog steeds niet echt mijn ding)
vele mensen willen niet op VLD stemmen, en stemmen dus maar VB, om toch mee het vreemdelingenstandpunt proberen door te voeren.
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte
Met citaat antwoorden
  #14  
Oud 17th November 2004, 23:24
yannick.staelens's Avatar
yannick.staelens yannick.staelens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Vlaanderen/Nijlen
Posts: 105
Niet VLD... maar CD&V.. maar da maakt ntrlk over u reactie ni veel uit
__________________
Beter een beetje raar dan doodnormaal
Met citaat antwoorden
  #15  
Oud 17th November 2004, 23:27
judithgielens's Avatar
judithgielens judithgielens is offline
auti-juf
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Borgerhout
Posts: 371
Mja, de verkiezingen zijn al ff achter de rug he, dus ik ben daar niet meer zoveel mee bezig
en zoals ik al zei:
Citaat:
originally posted by judithgielens
(verbeter mij gerust als ik hier iets fouts zeg, want heel dat politiek systeem is nog steeds niet echt mijn ding)
__________________
doe je mond maar open als je zeker weet dat wat je wil zeggen mooier is dan de stilte
Met citaat antwoorden
  #16  
Oud 25th November 2004, 12:06
Roel's Avatar
Roel Roel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Westerlo
Posts: 77
"Het" Blok blijft "Het" Blok. Of het nu Vlaams belang heet of Vlaams Blok, het blijft een extreem rechtse partij. Iedereen kent de punten van het Vlaams belang maar al te goed en weet hoe extreem deze soms zijn. De feiten waarvoor ze werden veroordeeld (gepleegd rond '90) zijn terecht misdaden tegen racisme te noemen. Ik herinner mij dat bij een verkiezingshow rond(verkiezingen 2000 of 2002) een Vlaams blokker werdt geconfronteerd met zijn naam die vermeld werd in een Neo-nazistische groepering. Zoiets zegt genoeg. Sommige pubers hebben het moeilijk met waarden en normen rond racisme en vinden de slogans en gebaren Van de heer Adolf Hitler ronduit geweldig, maar dat is maar een periode. Een politieker die hiermee zichzelf trots? op tv laat verschijnen gaat werkelijk te ver. Hoeveel mensen worden erzo niet emotioneel geraakt.
Voor mij blijft het nog steeds zeer duidelijk
VLaams belange nie!
Met citaat antwoorden
  #17  
Oud 25th November 2004, 17:53
jorisvs jorisvs is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2004
Locatie: Vorselaar
Posts: 14
Is het wel de moeite waard om zoveel aandacht te schenken aan het Vlaams Belang?
Met citaat antwoorden
  #18  
Oud 25th November 2004, 21:11
Barst's Avatar
Barst Barst is offline
Administrator
 
Geregistreerd op: Jun 2004
Locatie: L'burg
Posts: 16,562
Petitie tegen dotatie Vlaams Belang: al 25.000 namen

Ter info:
Betreffende sites momenteel off-line wegens overbelast


Petitie tegen dotatie Vlaams Belang: al 25.000 namen


De petitiecampagne op het internet die het "Vlaams burgerinitiatief" vorige zondag is gestart om de dotaties van het Vlaams Belang af te nemen, heeft op vier dagen tijd al meer dan 20.000 namen opgeleverd. Dat deelde het burgerinitiatief mee. Donderdagnamiddag kort voor 15 uur stond de teller op 25.000.

Daarmee is de campagne op weg de grootste internetpetitie ooit in België te worden, aldus de organisatoren. Volgens hen behoort de website www.vlaams-burgerinitiatief.be de voorbije dagen tot de meest bezochte sites in Belgë. De initiatiefnemers zeggen dat het succes van de petitie hun stoutste verwachtingen overtreft. De petitie loopt nog enkele weken en kan gevolgd worden via www.petitie.antifa.net.

Het burgerinitiatief, een vereniging van burgers, stelt dat het Vlaams Belang in de praktijk nog steeds het Vlaams Blok is en vindt het ontoelaatbaar dat een partij die veroordeeld is wegens racisme gefinancierd wordt met belastinggeld. Ze roept de politici van de andere partijen daarom op de dotaties van het Vlaams Belang af te nemen.


HLN-Weblog, 25/11/04 15u03
__________________
"Never argue with an idiot, they'll just bring you
down to their level and beat you with experience." (c)TB
Met citaat antwoorden
  #19  
Oud 25th November 2004, 21:16
Roel's Avatar
Roel Roel is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Westerlo
Posts: 77
Thumbs up

Klinkt niet slecht. Dat de betreffende sites maar vlug terug werken!
__________________
Face your insanity
Met citaat antwoorden
  #20  
Oud 25th November 2004, 23:02
Jan's Avatar
Jan Jan is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2004
Locatie: Nijlen
Posts: 19
Stuur een bericht via MSN naar Jan
Het vlaams belang heeft wel weer eens mooie EN gratis reclame gemaakt. Ik denkt dat dit bij zoveel meer kiezers blijft hangen tegen de volgende (ik denk gemeenteraads)verkiezingen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong

Soortgelijke onderwerpen
Onderwerp Auteur Forum Reacties Laatste Post
Vlaams Blok Femme Politica Politiek 46 20th March 2005 23:34
test uw blokgehalte Barst Politiek 6 13th August 2004 04:35
De kiezer heeft altijd gelijk? Ja, tarara! Barst Artikels & Boeken 1 1st July 2004 03:55
'Zure Zondag': een minder oppervlakkige analyse... Barst Cultureel-maatschappelijk 7 30th June 2004 11:50
Stand van zaken bij regeringsonderhandelingen Barst Politiek 1 28th June 2004 21:03


Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.