actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th December 2014, 10:10
Brenda.T*ga Brenda.T*ga is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Lichtaart
Posts: 77
"Nederland heeft onderzoek MH17 verpest"

"Nederland heeft onderzoek MH17 verpest"

Een aantal familieleden van de slachtoffers van vlucht MH17 hebben hun onvrede geuit over het Nederlandse onderzoek naar de oorzaak van de ramp. Ze willen dat de Verenigde Naties het onderzoek gaat leiden. Dit schreven zij in een brief aan premier Rutte, meldt persbureau Reuters.

De nabestaanden zijn niet tevreden over hoe Nederland het onderzoek aanpakt. In de brief, die Reuters heeft ingezien, stellen zij dat de Nederlandse ambtenaren gefaald hebben. Ze zijn van mening dat een speciale VN-gezant moeten worden aangesteld om het onderzoek in goede banen te leiden.

Nederland heeft zowel het feitenonderzoek als het strafrechtelijk onderzoek naar de ramp "volledig verpest" schrijven twintig familieleden van de slachtoffers, afkomstig uit België, Duitsland, Nederland en de Verenigde Staten.

De experts konden lange tijd niet op de rampplek komen omdat er sprake was van gevechten tussen pro-Russische rebellen en het Oekraďense leger. De laatste paar weken zat er eindelijk schot in de zaak; brokstukken zijn geborgen en worden binnenkort naar Nederland gebracht. Maar nog steeds liggen nog veel delen in het rampgebied. Waarschijnlijk volgend jaar krijgen de nabestaanden de mogelijkheid om de wrakstukken te bekijken. De eerste vier vrachtwagens zijn afgelopen week vertrokken naar Nederland.

"Niemand weet wie wat doet", zegt advocaat Bob van der Goen, namens de nabestaanden tegen Reuters. "Er is geen coördinatie, geen leiderschap van Nederland."

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/-...rpest-a2144286/
7/12/2014

Mening: De organisatie zou inderdaad toch wat beter moeten verlopen. Ik vind het schandalig dat nog steeds niet alle brokstukken naar Nederland zijn gebracht. Oké met die gevechten tussen de pro-Russische rebellen en het Oekraďense leger begrijp ik dat het een lange tijd niet mogelijk was om dit in orde te brengen, maar nu vind ik dat er eindelijk eens duidelijke afspraken moeten komen over wie wat doet. Misschien is het inderdaad wel nodig dat er een VN-gezant wordt aangesteld om het onderzoek in goede banen te leiden. Het is wel al goed dat er al een beetje schot in de zaak komt, maar het moet allemaal een beetje sneller verlopen want het is ondertussen al december.
Ik vind het erg voor de familieleden en vrienden van de slachtoffers dat hier zo lang over wordt gedaan en ik begrijp volkomen hun frustraties. Ik zou het ook heel frustrerend vinden om in die situatie te verkeren. Er zullen waarschijnlijk veel mensen zijn die eindelijk 'closure' (afsluiting) willen, dit gaat niet zolang ze geen vooruitgang zien en het onderzoek zo lang blijft lopen.

Laatst aangepast door Brenda.T*ga : 7th December 2014 om 10:20.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 7th December 2014, 12:01
jente.peeters jente.peeters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2013
Locatie: Geel
Posts: 59
Ik ga akkoord met de mening van Brenda. De ramp is gebeurd in juli en er is nog steeds geen duidelijkheid over wat er juist gebeurd is. Het gebied waar het vliegtuig is neergestort is wel een vijandelijk gebied en het is dan ook gevaarlijk om hier te komen. Ik begrijp dan ook dat het langer duurt om alles te onderzoeken dan bij een andere vliegtuigcrash.
De nabestaande uiten in de brief hun ongenoegen over het onderzoek. Ik begrijp dat volkomen want die mensen willen graag een antwoord op al hun vragen.
Ik ben wel van mening dat de Nederlanders er alles aan doen om deze crash te onderzoeken en dat ze dit dan ook niet expres verpesten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 22:14.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.