actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th October 2011, 17:06
Diethe Segers Diethe Segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Dessel
Posts: 105
Ronald Janssen schuldig over de hele lijn

Ronald Janssen is door de Tongerse assisenjury schuldig bevonden over de hele lijn. Dat maakten ze zopas bekend. Ze achten Janssen dus schuldig aan de moorden op Annick Van Uytsel, Kevin Paulus en Shana Appeltans, aan de gevangenhouding van Annick en aan de foltering en verkrachting van Shana. De uitspraak werd op luid applaus onthaald in de zaal.


Janssen reageerde schijnbaar emotieloos op de uitspraak. Hij leunde achterover en deed niets. Wanneer hij de zaal verliet, gaf hij een hand aan zijn advocaat en bedankte hem. Met een glimlach op zijn gezicht verliet hij de proceszaal. De familie van de slachtoffers vlogen elkaar in de armen, maar waren boos over de glimlach op Janssens gezicht.

Ondanks het pleidooi van Adam Miskovic, tonen de twaalf juryleden geen genade voor de moordenaar van Loksbergen. Ze menen dat Janssen Annick tegen haar wil heeft vastgehouden en haar met voorbedachten rade heeft gedood. Ook in het geval van Kevin en Shana is er volgens hen sprake van voorbedachtheid met foltering en verkrachting als verzwarende omstandigheden.

"Het ontbreken van herinneringen is geveinsd", luidt het vonnis. Pas ter zitting is de betrokkene gaan verklaren dat Annick vrijwillig met hem is meegegaan. Over voorbedachtheid van de doodslag bestaat geen twijfel.


"Tijdens de moorden op Kevin Paulus en Shana Appeltans werd er niet gehandeld in dolle woede. Ronald Janssen had een beredeneerd plan, dat blijkt uit het feit dat hij zich had voorzien met twee geladen wapens, een bus benzine en een aansteker. Dat hij nog andere plannen met Shana had, blijkt uit het feit dat hij haar niet meteen na het doden van haar vriend heeft doodgeschoten. Het staat buiten kijf dat ze eveneens gefolterd werd.

Morgen zullen openbaar aanklager Patrick Boyen en Adam Miskovic nog debatteren over de strafmaat. Maar gezien de antwoorden op bovenstaande schuldvragen, is het zeer waarschijnlijk dat Janssen levenslang zal krijg met een terbeschikkingstelling van de regering.

bron: www.gva.be

Eigen mening:
Ik vind het volkomen terecht dat Janssen schuldig bevonden is. Wat hij gedaan heeft is niet tolereerbaar! Ik kan geloven dat de families van de slachtoffers blij zijn met de uitspraak, helaas krijgen ze hier hun kinderen niet mee terug. Nu is het enkel nog wachten op de strafmaat en hopen dat Janssen niet meer vrij komt!
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st October 2011, 13:13
Shana.Scheveneels Shana.Scheveneels is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Meerhout
Posts: 50
Ik ben blij voor de familie en vrienden van de slachtoffers. Een grote last moet van hun schouders zijn gevallen. Natuurlijk was de beslissing niet meer dan logisch want 9 feiten werden hem ten laste gelegd. Ook zijn argumenten stonden lijnrecht tegenover de feiten die werden vastgesteld in dossiers en autopsies. Zo zou, volgens Janssen zelf, Annick Van Uytsel vrijwillig zijn meegegaan met hem maar uit de autopsie bleek dat ze kneuzingen had. Dit wijst er dus op dat ze met geweld van haar fiets werd gesleurd. Ik hoop dat hij levenslang krijgt. Ook al zegt zijn advocaat dat psychopaten opnieuw kunnen worden geďntroduceerd in de maatschappij, dan nog zou ik Janssen geen tweede kans geven. Zulke personen kunnen niet vergeven worden voor hun daden.
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 21st October 2011, 14:27
Eveline.Leysen Eveline.Leysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Nijlen
Posts: 67
Ik denk dat de meeste mensen het eens zijn met de uitspraak van de rechter. Wat Ronald Janssen heeft gedaan is niet goed te praten.
Ik hoop dat Janssen effectief voor 30 jaar opgesloten zit. Een veroordeelde die levenslang kreeg, kan zijn straf voor 1/3 uitzitten. Ons rechtssysteem kan hem vrijspreken wegens ‘goed gedrag’, het zou dus kunnen dat Janssen na 10 jaar vrij rondloopt.
Deze man is een gevaar voor de maatschappij en moet dus achter slot en grendel blijven.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:03.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.