actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Gezondheid
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 10th November 2016, 22:36
Fouad.A*di Fouad.A*di is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: Lommel
Posts: 25
De Block betaalt voortaan hiv-remmers terug aan alle patiënten

Wie vanaf volgend jaar besmet raakt met hiv, krijgt meteen na de diagnose al medicatie. Dat schrijven De Standaard en Het Nieuwsblad donderdag. Vandaag is de terugbetaling in ons land beperkt tot patiënten wiens afweersysteem te zeer verzwakt is, maar die voorwaarde vervalt vanaf 1 januari.
Minister van Volksgezondheid Maggie De Block (Open Vld) gaat met de versoepeling, die is opgenomen in haar jongste beleidsnota, in op de vraag van expertisecentrum Sensoa en hiv-experts. Zij wijzen erop dat een snelle behandeling met hiv-remmers patiënten niet alleen veel leed bespaart, maar er ook voor zorgt dat ze minder lang besmettelijk zijn. De veralgemeende terugbetaling zal daarom tot minder nieuwe infecties leiden.

Volgens de meest recente cijfers raken in ons land elk jaar meer dan duizend mensen besmet met hiv.

Bron: www.hbvl.be op 10/11/2016

Eigen mening: Ik vind het zeer goed dat Maggie de Block de terugbetaling wilt doen voor de hiv-remmers omdat het kopen van deze medicijnen voor veel mensen een grote kost is. Het feit dat ze hierdoor zorgt voor een snellere genezing van de mensen is absoluut positief en zal er hopelijk ook voor zorgen dat er steeds meer mensen deze medicijnen gaan gebruiken om besmettingsgevaar naar anderen toe te vermijden. Ik hoop zelf dat ik dit nooit zal meemaken maar indien dat wel het geval zou zijn dan zou ik blij zijn met deze maatregel. Hopelijk zal deze beslissing ervoor zorgen dat er naar de toekomst toe ook andere medicijnen voor zware ziektes zullen worden terugbetaald.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:28.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.