actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 5th November 2014, 07:56
Sarah.G*ivers Sarah.G*ivers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vosselaar
Posts: 78
Hoger pensioen zelfstandigen uitgesteld tot 2016

Hoger pensioen zelfstandigen uitgesteld tot 2016

De gelijkschakeling van het minimumpensioen voor zelfstandigen met dat van gewone loontrekkenden komt er op zijn vroegst in augustus 2016. Dat schrijven De Tijd en L’Echo woensdag.

De verhoging van het minimumpensioen voor zelfstandigen heeft de regering-Michel vastgelegd in het regeerakkoord, maar daarin wordt niet concreet gemaakt wanneer de maatregel precies moet ingaan.

Volgens de Waalse zelfstandigenorganisatie UCM blijkt uit de budgettaire prognose van de federale regering dat de middelen pas over twee jaar worden vrijgemaakt. De UCM had gehoopt dat de gelijkschakeling al in 2015 zou gebeuren. Het optrekken van de laagste pensioenen voor zelfstandigen tot op het niveau van gewone loontrekkenden zou 101 miljoen euro kosten.

Bron: DS 05/11/2014

Mening: In dit artikel staat vermeld dat de verhoging van het minimumpensioen voor zelfstandigen er pas ten vroegste in augustus 2016 zal komen. Ik vind dit persoonlijk een spijtige zaak. Ik ben van mening dat ook zelfstandigen recht hebben op een degelijk minimumpensioen. Op de dag van vandaag is het niet altijd gemakkelijk om zelfstandige te zijn, zeker niet met de crisis die er nog steeds heerst. Ik snap wel dat de verhoging van het minimumpensioen voor zelfstandigen niet zomaar kan plaats vinden. Het gaat namelijk weer een hele hoop geld kosten. Bovendien is de pensioensregeling een pijnlijk punt binnen onze maatschappij. Iedereen vindt dat ze recht hebben op een mooi pensioen, maar het geld moet er natuurlijk ook wel zijn. Het zou me niet verwonderen moest er nog protest komen op deze beslissing.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.