actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Wetenschap
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2014, 23:46
iman.b*ukayouo iman.b*ukayouo is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Vorselaar
Posts: 25
"Google sluit winkels Google Glass wegens flop"

De geruchten worden steeds sterker dat Google de winkels voor Google Glass gaat sluiten. Dat meldt Phandroid. De sluiting zou te maken hebben met de problemen die Google heeft om de slimme brillen aan te laten slaan bij het grote publiek.

De basecamps, zoals de winkels worden genoemd, geven geïnteresseerden de mogelijkheid om Google Glass onder begeleiding uit te proberen. De winkels in San Francisco, New York en Los Angeles nemen echter geen nieuwe afspraken meer aan. Phandroid denkt dat de winkels dichtgaan.

Google lijkt problemen te hebben met de introductie van de slimme bril. Het grote publiek blijkt niet erg warm te lopen voor de wearable. Ook zijn er allerlei privacybezwaren rond de gadget. Tweakers schrijft dat er ook geruchten gaan dat er binnen het team van Google Glass ruzie is over de te volgen koers.

Bron: http://www.demorgen.be/technologie/...-flop-a2129175/

Eigen mening: Ik had nog niet eerder van deze gadget gehoord, maar het lijkt mij wel een interessante uitvinding. Op tv in films en series zijn zulke gadgets wel is voorgekomen, dus dat er nu een echte prototype ook uitgekomen is vind ik wel een staaltje werk. Daarom zou ik het best wel jammer vinden, als Google ook echt de deuren gaat sluiten voordat het product op de markt komt. Ik ben wel benieuw naar wat je allemaal met zo'n slimme bril kunt doen. Misschien als ze meer wereldwijd gaan promoten en niet alleen in de Amerikaanse steden zouden meer mensen deel willen nemen aan het uitproberen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 25th November 2014, 14:18
M*thi De Pauw M*thi De Pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 142
Ik moet eerlijk toegeven dat ik het vrij vreemd vind dat de poster hier nog nooit over heeft gehoord. Het is nochtans al enkele jaren dat dit geregeld in het nieuws komt en er ook kritiek op wordt geuit (wegens schending van privacy etc).

Nu, ik begrijp wel helemaal dat de mensen hier niet warm voor lopen. Het ziet er gewoon niet al te modieus uit en mensen weten dat alles wat zij zien kan opgenomen worden. Ook reageert de bril op stemcommando's wat niet iedereen ziet zitten. In het openbaar je Facebookprofiel checken wordt dan vrij beschamend en zeker wanneer je iets probeert te liken. Foto's trekken gebeurt niet meer in het geniep (wanneer nodig) enzovoort enzovoort.

Wat ik ook nog wil zeggen is dat Google écht wel over heel de wereld probeert mensen warm te maken voor deze bril. In België zijn er ook genoeg mensen geweest die gratis een exemplaar mochten gebruiken en promoten maar het sloeg gewoon niet aan. Jammer maar helaas. Het is niet het eerste Googleproject dat niet aanslaat. Google Sites, Google Lively, Google Buzz en vooral Google +!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:34.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.