actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 22nd November 2017, 21:37
joey.g*emans joey.g*emans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2016
Locatie: HERENTALS
Posts: 43
Duitse kunstenaars plaatsen replica Holocaustmonument naast huis van extreemrechtse p

ARTIKEL:
Het boerenbuurtschap Bornhagen in de Duitse deelstaat Thüringen telt 280 zielen en, sinds vandaag, een Holocaustmonument. Op een weitje naast het huis van AfD-politicus Björn Höcke stonden 's morgens ineens 24 grijze betonblokken. Het zijn replica's van de symbolische sarcofagen van het officiële gedenkteken in Berlijn.

Die blokken staan daar speciaal voor Höcke, die berucht is vanwege zijn extreemrechtse ideeën en slecht verhulde nazisympathieën.

Het "agressief humanistische" kunstenaarscollectief Zentrum für Politische Schönheit (ZPS) heeft de betonblokken laten gieten en ze 's nachts stiekem naar het weiland gereden.
Schande

"Een monument van schande" noemde Höcke het officiële Holocaustmonument begin dit jaar. Het collectief wil dat Höcke zich voor die uitspraak excuseert, dat hij boete doet.

Wat zou deze politicus hebben gedacht toen hij vandaag de gordijnen open deed?

BRON:
https://www.demorgen.be/buitenland/...ticus-be569a93/ , De Morgen op 22/11/2017

EIGEN MENING:
Het eerste woord dat mij persoonlijk te binnen schiet na het lezen van dit artikel is 'ludiek'. Ik vind het geweldig dat artiesten eigenlijk zo een sterke boodschap willen tonen aan de hand van hun passie, kunst. Ergens doet me dit denken aan Banksy omdat hij ook graag protestwerken maakt en hem/haar vind ik ook super. Het feit dat het replica's zijn van de symbolische sarcofagen die ook in Berlijn staan als gedenkteken zetten nog extra veel kracht bij de boodschap. Het jammere aan dit artikel is in mijn ogen dat het niet zeker is dat ik het hele artikel heb omdat dit een plus-artikel is..
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.