actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th March 2008, 20:16
jan van hoogten jan van hoogten is offline
jan
 
Geregistreerd op: Sep 2006
Locatie: Heist op den berg
Posts: 97
Werkloze wil werken maar vangt overal bot

Werkloze wil werken maar vangt overal bot

Twee 'wanhopige' aanwervende bedrijven weigeren werklustige arbeidskracht

WAREGEM - Guy Coppens is boos en ontgoocheld. Hij kan niet aan de slag bij Thermote&Vanhalst in Waregem zoals hij gehoopt had. 'Onbegrijpelijk. Het bedrijf pronkt ermee dat er meer dan 70 vacatures openstaan, maar ik word met een mailtje afgewezen.'


Klopt het wel dat er overal in Vlaamse bedrijven vacatures in overvloed zijn en dat we de Walen dringend nodig hebben om alle jobs in Vlaanderen ingevuld te krijgen? Het verhaal van Guy Coppens (36) uit Sint-Lievens-Houtem doet daar toch een beetje aan twijfelen. Hij is al sedert 30 september werkloos en heeft nog altijd niet de verhoopte job beet. 'Ik verstuurde al minstens 150 sollicitatiebrieven maar tevergeefs', zegt hij.

Maar een week geleden was hij er van overtuigd dat hij prijs had. In deze krant verscheen op woensdag 5 maart een reportage over bedrijven die wanhopig op zoek zijn naar personeel. Eén ervan was het vorkheftruckbedrijf Thermote&Vanhalst (TVH) uit Waregem, een van de snelst groeiende ondernemingen in Zuid-West-Vlaanderen die jaarlijks 50 tot 100 nieuwkomers verwelkomt. Bovendien voert het bedrijf de leuze hoog in het vaandel dat 'wie wil werken zo aan de slag kan'.

Coppens aarzelde dan ook geen seconde en verstuurde nog dezelfde dag zijn sollicitatie. 'Ik was geďnteresseerd om als magazijnmedewerker aan de slag te gaan. Zes dagen later kreeg ik al een antwoord. Het bedrijf had geen job voor mij.'

Coppens (36) was zwaar ontgoocheld. 'Ik had duidelijk gemaakt dat de afstand (hij woont op 46 km van het bedrijf) voor mij geen probleem was, dat ik heel gemotiveerd was en ook niet opzag tegen nachtwerk.' Het mocht niet baten.

Een dag later kreeg hij een nieuwe ontgoocheling te verwerken. Ook bij de drukkerij Du Caju Printing in Erpe Mere ving hij bot. Ook hier had hij gereageerd op een heel opvallende wervingscampagne.

'Aan het bedrijf hing een groot doek waarop te lezen stond: Du Caju zoekt inpakkers. Ik ben ernaartoe gegaan, maar ik kreeg daar te horen dat ik mijn curriculum vitae gewoon mocht afgeven. Ik kreeg van de juffrouw aan de balie te horen dat ze die aan de rest zou toevoegen. Drie dagen later kwam de melding dat er geen job was voor mij. Opvallend, maar in geen van beide gevallen vond men het de moeite om mij voor een gesprek uit te nodigen.'

Freddy Vermoere

Bron: www.nieuwsblad.be

Commentaar:

Dit is toch een heel vreemd verhaal vind ik. Als dit verhaal klopt is er toch iets niet echt correct bij deze bedrijven. De politiek die zij voeren is dan toch niet bepaald eerlijk. Als je nog niet eens de kans geeft aan iemand om een gesprek aan te gaan, maar je bent wel op zoek naar 70 extra mensen?? Ik kan met de beste wil van de wereld niet geloven dat je binnen de 8 dagen tijd 70 mensen over de vloer krijgt die direct willen werken.
Ook het feit dat hij al 150 solicitatiebrieven schreef, en het toch niet echt hoge functies zijn waarop hij mikt vind ik nogal verdacht. Misschien schrijft hij zéér slechte solicitatiebrieven?
Zou deze man zelf de krant hebben opgebeld om zijn verhaal te brengen of hoe komt zoiets tot bij de krant?
In ieder geval, ik hoop dat deze mens snel werk vind want ik denk niet dat er veel mensen zijn die zoveel moeite doen of moeten doen om werk te vinden!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 17:27.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.