actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd January 2016, 15:08
Elke.L*uwerysen Elke.L*uwerysen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Merksplas
Posts: 127
Jambon: ‘Dit bewijst net dat veiligheidssystemen werken’

Jambon: ‘Dit bewijst net dat veiligheidssystemen werken’

Er is geen enkel probleem met de veiligheid van de kerncentrale Doel 1. Dat heeft minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA), bevoegd voor veiligheid, zondagmiddag verklaard in Het Journaal op Eén.

De kerncentrale Doel 1 is zaterdagavond kort na 18 uur automatisch uitgeschakeld na een probleem met de alternator. De alternator maakt geen deel uit van het nucleaire gedeelte van de centrale. Het is een grote dynamo waarin de elektriciteit gemaakt wordt.

Dat de centrale automatisch is uitgevallen, bewijst volgens Jambon dat de veiligheidssystemen werken. ‘Dit is een klein incident. Dat de centrale vanzelf is stilgevallen, bewijst dat de veiligheidssystemen werken’, aldus de minister. ‘Ik begrijp dat oppositie hier garen uit wil spinnen, maar zeggen dat het om nucleaire onveiligheid gaat, is de waarheid geweld aandoen.’

Ook Open VLD-voorzitster Gwendolyn Rutten vraagt om de veiligheidsexperts eerst hun werk te laten doen alvorens ‘overhaaste conclusies’ te trekken. Dat zei ze in Het Nieuws van VTM. Rutten is het wel eens met de opmerking van de oppositie dat er meer moet ingezet worden op ‘de energie van de toekomst’.

Bron: De Standaard, 3 januari 2015
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160103_02046639

Eigen mening: De afgelopen weken kwamen de kerncentrales meerdere malen in het nieuws. Vooral op een negatieve manier. Zelfs onze buurlanden hebben hierop gereageerd dat ze liever zouden hebben dat de kerncentrales in België gesloten worden. Ze voelen zich niet meer veilig omdat de kerncentrales vlakbij Nederland en Duitsland gelegen zijn. Onterecht naar mijn mening. Persoonlijk vond ik het heel vreemd dat onze buurlanden reageren want volgens Electrabel doen onze centrales het goed ten opzichte van onze buurlanden. Ik begrijp de reactie van Jan Jambon dan ook zeer goed. Het feit dat de centrales uitvallen, wil zeggen dat het systeem goed werkt. Langs de andere kant zouden er geen technische defecten mogen zijn, maar dat is wellicht en probleem van de ouderdom. Dit probleem zal dan ook de komende jaren nog vaker naar boven komen. Naar mijn mening moeten deze bericht niet iedere keer vermeld worden in het nieuws, want zo gaan we onrust zaaien in ons eigen land, maar ook in de buurlanden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:01.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.