actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2012, 10:02
M*chael.Ceulemans M*chael.Ceulemans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Westmeerbeek
Posts: 54
Evacuaties door gaslek nabij IKEA in Zaventem

Evacuaties door gaslek nabij IKEA in Zaventem

wo 21/11/2012 - 09:24
Update: wo 21/11/2012 - 09:36

In de buurt van de IKEA in Zaventem is een groot gaslek ontstaan bij graafwerken. De omgeving is afgezet en de brandweer heeft een 600-tal mensen geëvacueerd. Eandis is ter plaatse voor de herstelling van het lek.
Het gaslek is vastgesteld omstreeks 8 uur ter hoogte van de Leuvensesteenweg te Nossegem. Dat is in de onmiddellijke omgeving van de gebouwen van IKEA en Facq. Het lek is ontstaan doordat een graafmachine de gasleiding heeft geraakt.

De IKEA en het bedrijventerrein werden volledig ontruimd en er is een veiligheidszone ingesteld. Er zijn ongeveer 600 personen geëvacueerd. Er is geen verkeershinder. Eandis is ter plaatse voor de herstelling van het lek. Dat zou tot ongeveer 11 uur duren.

Bron: DeRedactie
Mijn mening:
Ik vind het niet kunnen dat men door middel van graafwerken zo'n gevaar kan creëren. Ze raken een gasleiding waardoor er een gaslek ontstaat? Je kan al eens een foutje maken maar ik denk dat iemand die zo'n werk doet toch goed genoeg weet welke leidingen daar liggen? Of heeft de gemeente hem soms niet goed ingelicht? Gelukkig hebben ze de lek tijdig ontdekt en zijn er geen gewonden gevallen.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 21st November 2012, 10:04
J*nasHeyns J*nasHeyns is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2012
Locatie: Ravels
Posts: 70
Inderdaad, dit is zeker opvallend dat na alle rampen die er al gebeurd zijn, er nog altijd fouten kunnen gebeuren.

Als wij onze stage niet goed doen, moeten wij ook niet meer terugkomen. En als zij dan mensenlevens op het spel zetten dan is het geen probleem.

Kleine leidingen, grote rampen
__________________
Ik volg de actualiteit, maar volgt de actualiteit mij ook?
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:38.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.