actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st May 2017, 19:28
Ellen.B*yers Ellen.B*yers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2016
Locatie: Essen
Posts: 33
Niet Zuhal Demir, maar vriendin van premier Michel ontvangt first lady’s

Wanneer Donald Trump en andere regeringsleiders donderdag naar Brussel komen voor de NAVO-top, zullen hun vrouwen ontvangen worden door Amélie Derbaudrenghien. De vriendin van premier Charles Michel (MR) zal de gastvrouw zijn, heeft minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) gezegd in De Zevende Dag.

Nochtans maakte staatssecretaris Zuhal Demir (N-VA) twee weken geleden zelf bekend dat zij de gastvrouw zou zijn voor de first lady’s. ‘Ik heb al hoge hakken gekocht om Melania Trump te kunnen bijbenen’, zei ze toen enthousiast. Demir is verantwoordelijk voor de Brusselse musea van Schone Kunsten, dus was het logisch dat zij de gastvrouw zou zijn.

Veel enthousiasme daarover was er niet, bleek al snel. Onder meer Wouter Beke, voorzitter van CD&V, deed olie op het vuur. Hij stelde in De Zondag dat Demir zichzelf had uitgenodigd voor de ontvangst. Binnen de regering doken nog wat stemmen op die gelijkaardige dingen zeiden.

Het was dan ook niet helemaal een verrassing dat de plannen veranderd zijn. ‘In de aanloop naar een dergelijk bezoek veranderen altijd zaken’, zei minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) in De Zevende Dag. ‘En de first lady van dit land zal dus de gastvrouw zijn voor de andere first lady’s.’

Een bittere pil voor Demir? ‘Dat denk ik niet’, zegt Jambon. ‘Ze zou het graag gedaan hebben, maar ze gaat die dag naar de Special Olympics. Haar programma zit ook vol.’

De komende week komen onder meer Melanie Trump, Emine - de echtgenote van de Turkse president Erdogan - en Brigitte Trogneux, de echtgenote van de Franse president Macron, naar Brussel.

Jambon zei ook nog dat Trump niet meer of niet minder beveiliging zal krijgen dan de vorige Amerikaanse president Barack Obama.

Eigen mening: Bij het lezen van de titel dacht ik eerst dat het toch een redelijk bittere pil zou zijn voor Demir, aangezien er wordt aangestuurd op het feit dat ze is opzij geschoven. Al vind ik het niet meer dan terecht dat onze 'first lady' de andere dames zal ontvangen, aangezien dit in andere landen ook steeds het geval is. Tot slot spreken ze over de beveiliging van Trump, hij zou niet meer of niet minder beveiliging krijgen dan Obama. Ook dit vind ik niet meer dan terecht, ik vind het zelfs raar dat deze vraag gesteld wordt.

Bron: 21/05/2017 DS, http://www.standaard.be/cnt/dmf20170521_02892081
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.