actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 3rd November 2014, 16:43
E*len.backx E*len.backx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Kasterlee
Posts: 131
Het leven zoals het is op seksslavenmarkt IS: "Waarom zou ik haar willen als ze geen

Het leven zoals het is op seksslavenmarkt IS: "Waarom zou ik haar willen als ze geen tanden heeft?"

IS verhandelt gevangengenomen Yezidi-vrouwen als seksslaven. Daar heeft de terreurbeweging nooit een geheim van gemaakt. Nu zijn er voor het eerst beelden opgedoken van jihadi's die in de Iraakse stad Mosul onderhandelen over de meisjes. Yezidi's met groene en blauwe ogen blijken duurder.

"Vandaag is het de dag waarop de meisjes worden uitgedeeld", zegt een strijder. "Iedereen moet zijn deel krijgen." Enkele mannen zitten in een ruimte bij elkaar en praten over de slavenmarkt. "Waar is mijn Yezidi-meisje?", vraagt een andere moslimextremist. "Ik zweer het man, ik zoek een meisje, ik hoop dat ik er een vind."

De vraag "Wie wil er verkopen?", schalt door de kleine ruimte. "Ik verkoop haar voor een Glock (een pistool), antwoordt een man die zijn slavin wenst van de hand te doen. "Het hangt ervan af hoe ze eruit ziet", luidt het uit de mond van een strijder. Hij legt uit dat hij eerst controleert of het meisje wel tanden heeft. "Als ze geen tanden heeft, waarom zou ik haar dan willen hebben?". Groene of blauwe ogen drijven de prijs op. De mannen betalen met geld of pistolen.

Ondertussen zou de Islamitische Staat al meer dan 2.500 Yezidi-vrouwen die deel uitmaken van een religieuze minderheid, hebben ontvoerd. Meisjes die uit handen van de terreurbeweging zijn kunnen ontsnappen, vertellen gruwelijke verhalen. Ook telefonische getuigenissen van vrouwen, die nog steeds gevangen zitten, spreken boekdelen. "Ik ben dertig keer verkracht en het is nog niet eens tijd voor het middagmaal. Ik kan zelfs niet meer naar het toilet gaan", verklaarde een zekere Karam aan de BBC.

Bron: http://www.demorgen.be/buitenland/h...heeft-a2109960/ (geraadpleegd op 03/11/2014)

Mening:
Elke keer wanneer ik nieuws hoor over de Daesh denk ik ‘Nu kan het niet meer erger.’. Deze gedachtegang wordt telkens omver geworpen. Het kan dus blijkbaar nog erger. Yazidische vrouwen worden verkocht aan lokale Soennieten om hen te dienen als seksslaaf. Eerst waren deze berichten gebaseerd op geruchten. Nu zijn hier ook beelden van opgedoken. Ik vind het vreselijk dat deze vrouwen worden verkocht als seksslaven. Elk mensenrecht wordt door deze terreurorganisatie aan de laars gelapt. We zitten precies in een horrorfilm waar geen einde aan komt. Al deze gebeurtenissen maken me bang en onwetend. Hoe lang kan dit blijven doorgaan? Wat gaat er nog allemaal gebeuren? Enz. Eén ding is zeker zo kan het niet blijven voortgaan!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 18:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.