actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 12th February 2011, 09:56
Sanne.Nuydens Sanne.Nuydens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Vosselaar
Posts: 79
'Sneeuwklassen verdwijnen na dertig jaar'

Steeds meer scholen zeggen dat ze noodgedwongen moeten afzien van het organiseren van sneeuwklassen omdat het niet te rijmen valt met de maximumfactuur van 360 euro die scholen in zes jaar tijd aan de ouders mogen voorschotelen.

Dat schrijft Het Laatste Nieuws. Volgens de krant daalde het aantal lagere schoolkinderen dat op sneeuwklas gaat dit jaar met twintig procent. En ook reisorganisatoren bevestigen de trend. 'Door het maximumbedrag moeten de scholen snoeien: vroeger duurden skiklassen tien dagen, vandaag hooguit nog zeven', luidt het.

De woordvoerder van Vlaams minister van Onderwijs Pascal Smet (SP.A) wijst de kritiek op de maximumfactuur van de hand. 'Behalve de normale maximumfactuur van 360 euro voor toneelbezoeken, zwembeurten en verplichte tijdschriften, mogen scholen 360 euro voor meerdaagse activiteiten vragen. Als compensatie kreeg elke school er per kind jaarlijks 175 euro aan extra werkingsmiddelen bij. Tel dit op en je beseft meteen dat de maximumfactuur niet de echte reden voor het verdwijnen van de sneeuwklassen is', vertelt hij.

Bron: http://www.standaard.be/artikel/det...DMF20110212_008

Ik ken persoonlijk geen enkele school die nog op sneeuwklassen gaat. Zelf ben ik in het middelbaar een aantal keer op bezinning geweest en in het zesde jaar was er de Rome-reis. Het verdwijnen van de sneeuwklassen lijkt me geen drama; de meeste scholen voorzien een reis naar Italië of Praag, gaan op bezinning, op tweedaagse binnen België,... Ik vind persoonlijk sneeuwklassen ook niet zo interessant om aan te bieden als bijvoorbeeld een Italië-reis. Niet iedereen gaat graag op skivakantie, maar een reis die cultureel veel te bieden heeft valt meestal wel bij iedereen in de smaak.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 07:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.