actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th March 2010, 22:54
Véronique.Segers Véronique.Segers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2009
Locatie: Merksplas-Turnhout
Posts: 122
Nazi-onthaalmoeder nog altijd aan de slag

Nazi-onthaalmoeder nog altijd aan de slag


datum: 19/03/2010
bron: HLN.be


Zes maanden nadat Kind & Gezin haar weerde, vangt de vrouw uit Hoboken bij wie in de woonkamer een foto van Adolf Hitler hing, nog steeds kindjes op. Dat schrijft Het Laatste Nieuws

In een undercoverreportage van Terzake was begin september te zien hoe in de woonkamer van de vrouw een foto van Adolf Hitler hing. De kindjes speelden braaf onder de nazirelikwieën. Kind & Gezin trok het attest van de onthaalmoeder in. "Drie kindjes heb ik nu onder mijn hoede", zegt de vrouw zes maanden later. In september waren het er nog zeven. "Ik heb al aanvragen voor het komende jaar, en het jaar nadien.

Wettelijk

Dat alles gebeurt binnen de lijnen van de wet. Naast de gesubsidieerde kinderdagverblijven en de zelfstandige onthaalmoeders die onder toezicht staan van Kind & Gezin, voorziet de wet in de mogelijkheid om een 'gemelde voorziening' op te richten. De verantwoordelijke moet het bestaan van haar kinderdagverblijf enkel melden aan Kind & Gezin, maar hoeft zich niet te houden aan de regels, waarden en normen van de organisatie.

Decreet
Minister van Welzijn Jo Vandeurzen (CD&V) werkt ondertussen aan een nieuw kaderdecreet kinderopvang, dat de hele sector moet stroomlijnen. (belga/kh)


---------------------------

mening/evaluatie:
Ongeacht hoe ik (en anderen) over haar denk en over haar ideologie is er maar één zaak van groot belang: maakt ze een overtreding in de wet of niet?
Dit is niet zo en zolang de vrouw goed voor de kinderen zorgt en haar ideologie omtrent Hitler etc. niet opdringt aan deze kinderen zie ik nergens een probleem. Ik stel me natuurlijk dan wel de vraag welke ouders hun kind bij iemand die zo'n ideologie verheerlijkt wil achterlaten?! Mijn (toekomstige) kinderen zal ik alleszins nooit bij haar achterlaten.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:40.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.