actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2011, 21:59
Sabrina Claesens Sabrina Claesens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2011
Locatie: oud-turnhout
Posts: 65
Grote Markt weer open voor verkeer

TURNHOUT - De Grote Markt in Turnhout zal vanaf vandaag weer opengesteld worden voor het verkeer. De aannemer zal vanaf nu enkel nog het binnenplein moeten afwerken.

Alles over Turnhout

De volledige heraanleg zal wellicht half januari al klaar zijn, afhankelijk van de weersomstandigheden. Totdat ook het binnenplein heraangelegd is, zal de rijrichting in de Herentalsstraat nog wel blijven zoals ze momenteel is, dus richting Ring.

'Dat doen we omdat we het traject van de Otterstraat naar de Patersstraat opnieuw voor een paar dagen moeten afsluiten wanneer we de luifels gaan plaatsen. Om te vermijden dat we dan de verkeersrichting opnieuw moeten omdraaien, is beslist om het voorlopig zo te houden. De mensen zijn de situatie nu gewoon op die manier', klinkt het bij Aannemer Vangeel Wegenbouw. Het plaatsen van deze luifels voor de terrassen duurt in principe twee dagen. De luifels moeten ter plaatse in elkaar geknutseld worden. 'Dat gebeurt met een zware kraan en daarvoor zal het verkeer nog een week omgeleid moeten worden, omdat de kraan op de rijweg zal staan.' Vanaf 14 november kan je via de Otterstraat tot op de Grote Markt geraken. Vervolgens kan je zowel richting Herentalsstraat als richting Patersstraat rijden. Voor dat laatste geldt in januari opnieuw voor één week een uitzondering. De aannemer ligt voor op schema, en daardoor zal waarschijnlijk ook de jaarlijkse ijspiste terug op de Grote Markt kunnen staan.
(bron:http://www.nieuwsblad.be/article/de...icleid=KD3I82MD)

Mening: Voor mij persoonlijk is dit nieuws, natuurlijk is dit niet voor iedereen relevant, alleen voor de mensen uit de omgeving. Daarom is dit bijvoorbeeld goed voor het RTV nieuws. Ik vind het goed dat hier artikels over verschijnen omdat men in de gemeente zelf zeer weinig uitleg en informatie krijgt. De verkeerssituatie rond de markt wordt elke keer opnieuw veranderd door de werken en na een tijd weet je niet meer hoe je wel of niet mag rijden. Op deze manier blijven de mensen toch een beetje op de hoogte van dit nieuws over hun gemeente.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th November 2011, 22:12
Jynthe's Avatar
Jynthe Jynthe is offline
Jynthe.Stabel
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Arendonk
Posts: 66
Thumbs up

Amai, dat nieuws werd wel eens tijd!
Elke maand hadden ze in Turnhout precies wel een ander excuus om de Markt opengebroken te laten liggen! (archeologische werken e.a,....)
Maar goed, ik ben blij dit nieuws in elk geval te horen. Dan kan ik eindelijk nog eens met mijn autootje door Turnhout rijden zonder een omweg van enkele kilometers te moeten pakken door het vermijden van de Grote Markt!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 01:02.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.