actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Mobiliteit
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 30th November 2011, 13:18
Esther Lambrechts Esther Lambrechts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wiekevorst
Posts: 89
46-jarige vrouw op slag dood na botsing tegen tractor

46 jarige vrouw op slag dood na botsing tegen tractor

In de Heibergstraat in Itegem (Heist-op-den-Berg) is dinsdagmiddag een dodelijk ongeval gebeurd. Een 46-jarige vrouw botste na een inhaalmanoeuvre frontaal op een tractor. De vrouw was op slag dood.

De ravage was enorm. De baan bleef de hele namiddag afgesloten. Een verkeersdeskundige van het parket kwam ter plaatse om te onderzoeken hoe het ongeval precies gebeurde. Daarna werden de brokstukken opgeruimd.

Volgens de eerste vaststellingen probeerde Sonja Schoovaerts een andere auto voorbij te steken. Tijdens dat manoeuvre reed ze met haar Peugeot frontaal in op het voorwiel van een zwaarbeladen tractor. Beide voertuigen draaiden rond hun as en kwamen wat verderop tot stilstand. Door de impact van de botsing werd de 25 ton zware aanhangwagen zelfs afgerukt van de tractor.

Slachtoffer Sonja Schoovaerts was moeder van zes kinderen. Er zijn er nog maar vijf in leven. Haar oudste zoon Jurgen is een drietal jaar geleden overleden, ook na een fataal verkeersongeval.

Bron: www.gva.be

Eigen mening: Ik schrok enorm toen ik dit artikel las. Mijn vader had me gisterenavond al wel verteld dat er een vrouw uit ons dorp (Wiekevorst) was omgekomen in een ongeval in Itegem, maar toch, toen ik vanmorgen het artikel las was ik toch even aangedaan.

De vrouw woont vlakbij mij, ze heeft zes kinderen, ze was gisteren (op de dag van het ongeval) jarig én haar leven was in een oogwenk voorbij. Ik vind het altijd supererg als je zoiets leest in de krant, maar als het geen 'ver-van-je-bed-show' is, is het altijd even schrikken. Ook stond in de krant dat ze nog niet weten waar de minderjarige kinderen nu naartoe zullen gaan aangezien de vader van drie van de zes kinderen ook onlangs overleden is. Het kan dus goed zijn dat ze de kinderen uit elkaar trekken en ze allemaal ergens anders zullen worden opgevangen. Dat vind ik echt heel erg voor hen. Zij willen sowieso samenblijven, wat normaal is vind ik, en dan wordt er misschien wel beslist dat ze elkaar niet elke dag meer kunnen zien.
Ik hoop dus voor de kinderen dat alles goed zal komen en dat ze samen mogen blijven.

Zo zie je maar dat je in het verkeer ALTIJD alert en voorzichtig moet zijn.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 30th November 2011, 22:35
Charlotte Cooreman Charlotte Cooreman is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Itegem
Posts: 91
Zelf woon ik vlakbij de plaats van het ongeval. In de straat waar het ongeval gebeurde heb ik al meerdere malen vastgesteld dat er hard en roekeloos wordt gereden. In de straat mag je vijftig km/u rijden en als je er als bestuurder vijftig rijdt, word je in de meeste gevallen voorbijgestoken. Dit heb ik niet alleen in deze straat vastgesteld, maar ook in het algemeen in het verkeer. Dit kan ik niet begrijpen. Houd je toch gewoon aan de regels, zo kunnen er vele verkeersproblemen (en misschien ook dit ongeval) vermeden worden.

Ik weet niet wat de intentie was van de vrouw om voor te steken, dus weet ik ook niet dat zij te snel of roekeloos reed.
Ik hoop alleen dat ongevallen als deze mensen wakker schudden en ervoor zorgen dat mensen oplettender worden in het verkeer en de verkeersregels ook meer in acht nemen.

Laatst aangepast door Charlotte Cooreman : 30th November 2011 om 22:40.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.