actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 17th October 2015, 13:40
Daniel.v*ngorp Daniel.v*ngorp is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Turnhout
Posts: 13
Eerste bussen met vluchtelingen vanuit Kroatië aangekomen in Slovenië

De eerste zes bussen met vluchtelingen zijn deze ochtend, vanuit Kroatië, buurland Slovenië binnengereden langs de grenspost Petisovci/Mursko Sredisce. Drie bussen zijn doorgereden naar het onthaalcentrum, volgens de politie, en drie anderen zijn meteen aan de grens geregistreerd. De Kroatische spoorwegen laten ook weten dat een vluchtelingentrein vertrokken is vanuit Tovarnik, aan de grens met Servië, en rond de middag in Cakovec, bij de grens met Slovenië verwacht wordt.

Nadat Hongarije zijn grens met Kroatië in de nacht van vrijdag op zaterdag heeft gesloten, reizen de vluchtelingen om langs Slovenië. Vandaaruit hopen ze verder te reizen naar Oostenrijk of Duitsland.

Eerder op de dag had de Kroatische minister van Binnenlandse Zaken Ranko Ostojic bekendgemaakt dat het land begonnen is vluchtelingen langs Slovenië om te leiden.

De Sloveense premier Miro Cerar zit zaterdagochtend samen met zijn ministers samen voor een crisisvergadering. Nog in de voormiddag heeft hij de nationale veiligheidsraad bijeengeroepen.

Anders dan Kroatië heeft Slovenië het Verdrag van Schengen getekend, wat het vrije verkeer van personen mogelijk maakt. Daarom worden binnenkomende vluchtelingen aan de grens tussen Slovenië en Kroatië geregistreerd. Volgens de autoriteiten kunnen dagelijks probleemloos 5.000 mensen door het land, in de richting van Oostenrijk, vervoerd worden.

bron: http://www.demorgen.be/buitenland/e...venie-a2493375/

Mening: Ik vind dit een zeer slecht iets. ik ben volledig tegen deze 'vluchtelingen'. Ik begrijp wel dat sommige families het moeilijk hebben, en dat ze vluchten vanwege politieke reden. Maar, er zijn veel mensen die hiervan profiteren. ik zal dit illustreren met een voorbeeld. Vorige week donderdag zijn er in Turnhout vluchtelingen aangekomen. geen probleem. Enkele vrijwilligers geven een rondleiding door Turnhout. Een mooi geste. Maar, we zijn deze mensen tegen gekomen. Deze zogenaamde vluchtelingen, hadden allemaal de nieuwste smartphone en tablets, de volwassenen hielden de stoep voor zichzelf terwijl de kinderen op straat liepen met grote zakken chips van Lays in hun handen, niets aantrekkend van het aankomend verkeer. Enkele dagen later kwamen deze mensen in het nieuws en waren ze aan het klagen dat hun onderdak slecht was en het eten dat ze kregen net afval was. ze beweerde mishandelt te worden, terwijl ze alles kregen van het geld dat de hardwerkende Turnhouters aan belastingen moesten betalen. Deze vluchtelingen eiste geld en een beter onderdak, terwijl ze zich in hotel Corsendonk vertoefden. Naar mijn mening zijn grotendeels van deze 'vluchtelingen' profiteurs, en als het hier zo hard te beklagen hebben, kunnen ze het voor mijn part aftrappen, en zien hoe ze hun problemen oplossen.
Ik vind dit een mooi voorbeeld van ondankbaarheid
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:44.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.