actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st November 2015, 13:53
steven.w*uters steven.w*uters is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Hoogstraten
Posts: 73
Openbaar leven in Brussel valt stil

Openbaar leven in Brussel valt stil

Het openbare leven in de negentien Brusselse gemeenten valt volledig stil. Alle activiteiten in publieke gebouwen worden stopgezet, winkelcentra en markten sluiten de deuren en sportcompetities worden stilgelegd. Dat maakte Brusselse minister-president Rudi Vervoort bekend.

Om 11 uur kwam in Brussel de Gewestelijke Veiligheidsraad bijeen om het optreden van de verschillende bevoegde diensten en autoriteiten te coördineren. Dat gebeurde na de beslissing om het dreigingsniveau in het Brussels Gewest van 3 naar 4 te verhogen.

Na afloop liet de Brusselse minister-president Rudi Vervoort weten dat alle grote evenementen worden afgelast. Markten en winkelcentra moeten sluiten terwijl er dit weekend ook geen sportcompetities zullen plaatsvinden in de negentien Brusselse gemeenten. Vervoort benadrukt dat de maatregelen niets te maken hebben met de aard van de evenementen of activiteiten. 'De maatregel is erop gericht om politiecapaciteit elders in te zetten om de veiligheid van de Brusselaars te verzekeren', klinkt het.

Politie en leger zullen zaterdag nog nadrukkelijker aanwezig zijn in het straatbeeld. Zeker in Brussel, maar ook elders in het land.

In Brussel zijn sinds zaterdagmorgen alle metro- en premetrostations dicht. De metro’s rijden dus niet. Trams en bussen bovengronds rijden nog wel, maar tramlijnen die raken aan premetrostations kunnen hinder ondervinden. De treinen rijden normaal, zegt Infrabel. Behalve in het station Schuman, daar zullen geen treinen stoppen omdat het metrostation daar gesloten is.

Bron: DS, 21-11-2015
http://www.standaard.be/cnt/dmf20151121_01982676

Eigen mening: Ik vind het allemaal overdreven om zoveel dingen gewoon af te lasten. Ik denk dat dit is wat IS wil, zij willen vooral dat in Europa in angst wordt verder geleefd. Ik denk zolang als we in angst leven of zolang er angst wordt gecreëerd er geen terroristische aanslagen zullen gebeuren. Ik vind dat we dit hen niet mogen gunnen. We moeten gewoon verder blijven doen, wat we normaal doen. Natuurlijk zal er dan wel een hogere dreiging zijn, want dan denkt IS dat we niet meer bang zijn. Dan denk ik dat het de taak is van het leger om onze veiligheid te garanderen. Het lijkt mij ook best dat de media zijn aandacht vestigt op ander nieuws, zo gaat de angst vanzelf weg.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 21:35.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.