actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 31st December 2012, 10:30
M*rel.Marissen M*rel.Marissen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Nov 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 170
Meer dan 70.000 Belgen verslaafd aan gokspelen

Meer dan 70.000 Belgen verslaafd aan gokspelen

België telt 70.000 mensen wier gokverslaving "problematisch" is en nog eens 144.000 gokkers van wie het gokgedrag "riskant" is. Dat blijkt uit een studie van de Rodin-stichting, vandaag aangehaald door de kranten Le Soir en Sudpresse. Nog eens 330.000 Belgen zijn ingeschreven op sites van online-spelletjes.
Voorts mogen 120.000 landgenoten de gokzaal niet meer betreden. Van hen zijn er ongeveer 16.000 die zelf om het verbod hebben verzocht. Een honderdtal mag de goktent niet in op verzoek van derden.

Bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bi...gokspelen.dhtml

Datum: 31/12/2012

Mening:

Het verbaast mij dat er zoveel mensen verslaafd zijn aan gokspelen. Dat er veel mensen ingeschreven zouden zijn op sites van online-spelletjes had ik wel verwacht, maar dat er zoveel mensen zo ver gaan in het gokken dat het riskant tot problematisch wordt, daar schrik ik toch wel van. Ik vind het wel positief dat er mensen, hetzij de persoon in kwestie zelf hetzij derden, in opstand komen tegen dit gedrag zodanig dat toch 120.000 mensen de gokzaal niet meer mogen betreden. Persoonlijk vind ik dat men nog grotere maatregelen moet treffen, om ook de mensen die niemand hebben om hen te stoppen hun leven niet vergooien met het gokken. Misschien dat dit onrealistisch is, maar ze zouden bijvoorbeeld een maximum aantal bezoeken per maand of jaar aan kunnen stellen om mensen tegen hun eigen gedrag te beschermen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 16:23.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.