actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th May 2013, 20:50
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 143
Vader die baby liet vallen stapt uit het leven

Vader die baby liet vallen stapt uit het leven

WOENSDAG 15 MEI 2013, 03U00 AUTEUR: IMA

TURNHOUT - Een vader uit Turnhout die zijn dochtertje van twee maanden liet vallen, is uit het leven gestapt na de dood van zijn dochtertje. ‘Dat Yentl stierf door zijn schuld, kon hij niet aan’, zegt zijn zwangere vrouw Daisy.

Het noodlot sloeg in september een eerste keer toe. Toen vader Nick Van Gompel (33) zijn dochter Yentl (toen twee maanden) in haar bedje wilde liggen, liet hij haar, naar eigen zeggen per ongeluk, uit de handen glippen. Het meisje viel op haar hoofd, maar de papa legde haar gewoon in bed. Op 3 oktober stierf de baby in het ziekenhuis.

Van Gompel zat een maand in voorarrest. Toen hij vrijkwam, mocht hij geen contact hebben met zijn echtgenote Daisy Dierckx (28). Eind vorig jaar vroeg Daisy de onderzoeksrechter de maatregelen te versoepelen. ‘Ik wilde de waarheid kennen. Hij keek me in de ogen en heeft me verteld dat het een ongeluk was.’

In maart ontdekten Daisy en Nick dat ze opnieuw een kindje verwachtten. De twee waren blij met het gezinsgeluk. Op zijn iPad had Nick al een lijstje gemaakt met zeven jongens- en zeven meisjesnamen. Maar op 29 maart stapte hij uit het leven.

‘Een afscheidsbrief heeft hij niet nagelaten, zegt Daisy. ‘Ons gezin is nu verscheurd, maar de troost die we hebben is dat Nick nu bij Yentl is.’

De geboorte is gepland voor oktober. ‘Het wordt een mooie, maar moeilijke dag. De man van mijn leven zal niet naast mij staan, maar ik kies zeker een naam uit zijn lijstje.

Wie met vragen zit over zelfdoding, kan terecht bij Tele-Onthaal (106 of www.tele-onthaal.be) of de Zelfmoordlijn (02–649.95.55 of www.zelfmoordlijn.be).

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...ampaign=seeding

Mening:
Je hoort wel vaker dat iemand zelfmoord pleegt, en dit is geen wereld relevant nieuws maar ik vond dit een aangrijpend verhaal dat hier wel mocht staan. Over dit voorval is ooit al heel wat heisa geweest. Eerst was er niets aan de hand, dan hebben ze moeder en vader met de vinger gewezen want zou er misbruik in het spel geweest zijn en uiteindelijk bleek dat het om een ongeluk ging. Volgens mij moet het hartverscheurend zijn om je kind te verliezen, en het zal nog erger zijn als je het gevoel hebt dat je als ouder gefaald hebt. Ik kan niet snappen dat je jezelf van het leven beroofd omdat ik zelf nog nooit deze gedachten gehad heb. Maar ik probeer wel te begrijpen dat het voor deze vader niet gemakkelijk moet geweest zijn om met deze gevoelens te leven. Daarom keur ik dus zijn zelfmoord niet goed, maar probeer ik het wel te begrijpen. Wel vind ik het een enorm egoïstische zet van hem want hij laat zijn vrouw en ongeboren kind in de steek.
Wat ik bijzonder positief vind, is dat onder dit artikel de gegevens van Tele-Onthaal en de Zelfmoordlijn staan. Dit kan mensen met gedachten over zelfdoding misschien helpen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 04:29.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.