actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th May 2013, 14:00
c*rl.proost c*rl.proost is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Turnhout
Posts: 128
Moslimambtenaar ontslagen wegens extremisme

Een Belg die zich tot de islam bekeerde en bediende was bij de stad Brussel, heeft zijn ontslag gekregen omdat hij weigerde schepen Karine Lalieux (PS) de hand te schudden.

De schepen bevoegd voor het gemeentepersoneel, Philippe Close (PS), verklaarde dat de voormalige bediende bij de musea van Brussel weigerde om de hand van Lalieux te schudden ‘omdat zijn religie hem verbiedt om vrouwen aan te raken’. De man zei dat hij ook in de toekomst aan zijn gedrag niets zou wijzigen.

‘Omdat we bij de administratie van de stad Brussel neutraal moeten zijn en het personeel ook blijk moet geven van beleefdheid, hebben we beslist dat de samenwerking van de man met de stad Brussel niet langer mogelijk was’, aldus de schepen. De gemeenteraad besliste op 29 april om de man te ontslaan.

Volgens de adjunct-directeur van het Centrum voor gelijkheid van kansen en voor racismebestrijding nam de stad Brussel daarmee de juiste beslissing.

Bron: De Standaard, 13-05-2013

Mening: Ambtenaren zouden ‘neutrale’ mensen moeten zijn. Het weigeren van een handdruk wegens het geslacht van de andere persoon, dat kan gewoon niet. Ik heb niets tegen moslims, maar ik vind wel dat ze zich op dat soort vlakken moeten aanpassen. Het ontslag van de man is een spijtige zaak. Maar als hij zich inderdaad niet wilde aanpassen, lijkt er voor mij ook geen andere optie te zijn. Hiermee is het probleem van de integratie echter niet opgelost. De man zal zelfs extremer worden door zijn ontslag volgens mij.
Hoog tijd dus voor een beter integratiebeleid lijkt mij dus!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:04.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.