actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 13th May 2013, 19:53
J*ll.Verboven J*ll.Verboven is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Vorselaar
Posts: 143
Russische artiest vervangt Manneken Pis door eigen beeld

Russische artiest vervangt Manneken Pis door eigen beeld

De Russische artiest Petro Wodkins heeft het bekende beeld van Manneken Pis vervangen door een goudkleurig beeld van zichzelf. 'Ik wil België tonen wat een mooie man is én ik ben eens benieuwd hoeveel toeristen de fout gaan opmerken.'

De eigenzinnige artiest Petro Wodkins verving het bronzen beeld van Manneken Pis door een goudkleurig exemplaar van zichzelf. 'België is een vrij saai land', zegt Wodkins. 'Met mijn actie wil ik uitvissen hoeveel toeristen echt weten over kunst in het buitenland. Het beeld van Manneken Pis is afschuwelijk lelijk. Nu kunnen toeristen en Brusselaars genieten van een mooie man. '

De Russische artiest had de actie aangekondigd. De Brusselse politie had de transformatie verboden maar Wodkins was hen te slim af. Nog voor de politie het beeld kon bewaken, was de wissel al een feit.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...DMF20130513_030
Bekijk via de bron ook de bijhorende video

Mening:
Ik vind dit wel een geestige zet van de artiest, ik vraag me ook af hoe snel dit opgemerkt zou worden. Als men hier nu heel veel media-aandacht aan besteed, dan zullen de mensen dit sneller opmerken maar als het vrij anoniem blijft, denk ik dat het wel een tijdje kan duren. Wel vind ik de artiest een enorme opschepper door zijn uitspraak "Ik wil België tonen wat een mooie man is". Hij voelt zich waarschijnlijk beter dan "de gewone Belg/Brusselaar en dat vind ik geen mooie eigenschap. Voor ons heeft Manneken Pis toch wel een culturele betekenis, dit zou hij moeten accepteren.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 13th May 2013, 20:04
Stef.Boonen Stef.Boonen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2011
Locatie: Kasterlee
Posts: 42
Eigen beeld

Ik vind deze actie van de Russische artiest heel leuk gevonden. Vele toeristen komen in Brussel een wandeling maken langs de toeristische trekpleisters, maar weten ze er ook effectief iets over? Door deze slimme zet van de artiest gaan we antwoord krijgen op deze vraag. Ik vind dat dit wel eens moet kunnen. Het is niet dat we Manneke Pis voor altijd moeten omruilen tegen andere standbeelden. Maar deze ene keer kan in mijn ogen geen kwaad.

Het feit dat de man zegt dat hij eens wil tonen wat een mooie man is, is denk ik eerder met het doel het beeld ook effectief op te zoeken. Gewoon om het beeld wat extra aandacht te geven. Ik denk niet dat de man echt bedoeld dat zijn lichaam "perfect" of "mooi" is. Hij wil gewoon de aandacht nog eens extra naar zijn beeld laten gaan.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 11:37.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.