actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 11th November 2017, 16:23
Brent.T*eys Brent.T*eys is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2017
Locatie: Westerlo
Posts: 35
Theo Francken scherp voor Amerikaanse krant

Theo Francken scherp voor Amerikaanse krant

Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) haalt op Twitter uit naar de Amerikaanse krant The Washington Post. Francken is het grondig oneens met hoe hij door de krant als 'anti-immigratie hardliner' getypeerd wordt.

Het artikel gaat over de Grote Moskee in Brussel. Die wordt gelinkt aan extremisme. Francken wordt omschreven als 'anti-immigratie hardliner'. De staatssecretaris noemt dat op Twitter een "foute en valse belediging".

In enkele Engelstalige tweets beklemtoont Francken niet anti-immigratie te zijn. "Ik ben wel voor een ander, duidelijk en kordaat migratiebeleid en wel tegen een laissez-faire-, laissez-passer-migratiebeleid van onduidelijkheid en willekeur. En ik werk in die richting met de steun van een heel groot deel van onze bevolking", aldus Francken, die zich rechtstreeks richt tot de krant.

Vlaams Belang-voorzitter Tom Van Grieken merkte de tweets van Francken op. "Bedankt om dat duidelijk te maken. De enige anti-immigratiepartij in België is Vlaams Belang", reageert hij op Twitter.

Bron: De Morgen, 11/11/2017
Link: https://www.demorgen.be/binnenland/...krant-bb3545fb/

Mening: Bij het lezen van dit artikel zijn er 2 grote bedenkingen die in mij opkomen. Ten eerste vind ik dat Francken volkomen gelijk heeft als hij in één van zijn tweets zegt dat een krant zoals 'The Washington Post' deftige argumenten moet geven wanneer ze iemand op deze manier willen afspiegelen. Dit is een zeer belangrijk onderdeel van de journalistiek, want anders kan men iedereen van eender wat beschuldigen. Daarnaast heb ik ook wel het gevoel dat Francken niet echt op deze manier moest reageren op dit bericht. Als Francken het echt niet eens is met wat deze krant gepubliceerd heeft, dan kan hij verschillende manieren kiezen waarlangs hij dan kan reageren. Zijn keuze om persoonlijk te tweeten naar The Washington Post vind ik een beetje kinderachtig. Kritiek krijgen hoort gewoon bij het beroep van een politicus, maar deze kritiek moet dan inderdaad wel op een deftige manier onderbouwd zijn.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 02:00.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.