actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th November 2015, 16:09
yanthe.w*ckenier yanthe.w*ckenier is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Zoersel
Posts: 55
VN: bijna 90 procent van recente rampen heeft oorsprong in klimaat

Ongeveer 90 procent van de rampen die sinds 1995 zijn opgetekend, vindt zijn oorsprong in het klimaat. Dat blijkt uit een rapport van de Verenigde Naties dat vandaag in Genève is gepubliceerd. De Verenigde Staten zijn het meest getroffen met 472 rampen. In twintig jaar tijd vielen door natuurrampen ongeveer 600.000 doden.

De Verenigde Naties benadrukten het belang van een akkoord bij de internationale conferentie van de Verenigde Naties over het klimaat (COP21). Sinds 1995 "eisten meteorologische rampen 606.00 levens, gemiddeld 30.000 per jaar", aldus het VN-kantoor voor de inbeperking van het risico op rampen (UNISDR).

De grote meerderheid van de doden (89 procent) is opgetekend in landen met lage inkomens en leidde tot een financieel verlies van 1,9 miljard dollar (1,8 miljard euro). "De inhoud van het rapport onderstreept waarom het zo belangrijk is dat een nieuw akkoord over klimaatverandering verschijnt op de COP21 in Parijs in december", aldus UNISDR-directrice Margareta Wahlstrom.

Bron: De Morgen
http://www.demorgen.be/wetenschap/v...imaat-bfadfeeb/ (geraadpleegd op 24/11/2015)

Mijn mening:
Toen ik deze cijfers las schrok ik toch wel even. 90% van alle rampen komen door de natuur. Dit is nog maar eens het bewijs dat de natuur onverbiddelijk is en dat de mens hier tegenover niet veel voorstelt.Wat me ook meteen opviel was het feit dat de meeste slachtoffers, namelijk 89%, vielen in de landen met lage inkomens. Ik vermoed dat er wel een verklaring voor is. In deze landen hebben ze bijvoorbeeld minder mogelijkheden om zich tegen zulke rampen te behoeden. 600.000 doden door natuurrampen op amper 20 jaar lijkt me heel veel. Het is dus zeker niet onnodig om hier iets aan te veranderen. Er zijn enorm veel sensibilisatiecampagnes en dergelijke, maar toch denk ik dat er nog steeds veel meer mensen in actie moeten schieten. Dit om de natuur én onszelf te redden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 06:52.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.