actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > MILIEU / GEZONDHEID / MENSENRECHTEN > Global Warming
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 21st October 2015, 21:39
Jens.W*uyts Jens.W*uyts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Kasterlee
Posts: 53
September 2015 was warmste septembermaand sinds 1880

Vorige maand was de warmste september op de planeet sinds het begin van de optekening van de temperaturen in 1880. Dat heeft de Amerikaanse dienst NOAA (National Oceanic and Atmospheric Administration) vandaag gemeld.

De eerste negen maanden van dit jaar, van januari tot en met september, waren ook de warmste periode in de annalen, voegde NOAA eraan toe. De temperatuur lag 0,85 graden Celsius hoger dan het gemiddelde van de twintigste eeuw. Het vorige record dateert van vorig jaar.

Het is lang niet het eerste warmterecord dat dit jaar sneuvelt. Volgens de Japanse Meteorological Agency (JMA) kenden we dit jaar ook de warmste februari-, maart-, mei-, juni-, juli- en augustusmaanden ooit. Augustus 2015 was bovendien de warmste maand ooit gemeten op onze planeet.

Bron: De Morgen, 21/10/2015
http://www.demorgen.be/wetenschap/s...-1880-b6c9aceb/

Ik vind het verontrustend dat dit de warmste septembermaand is sinds 1880. Ik had het ergens wel verwacht dat zulke cijfers ooit zouden komen, maar niet zo snel. Dit bewijst toch dat we slecht bezig zijn. We hebben te weinig respect voor het milieu. Sinds enkele jaren is de wereld wel bezig met het milieu, maar ik vrees dat we dat op een te traag tempo doen. Zelf probeer ik zo vaak mogelijk de fiets te nemen en enkel de auto te gebruiken als het nodig is. Ik vind dan ook dat we meer moeten doen om het milieu te beschermen. Ik denk dan aan meer bomen planten en minder bomen kappen.

Laatst aangepast door Jens.W*uyts : 21st October 2015 om 21:48.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:50.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.