actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th March 2017, 18:56
Jan.D*mmen Jan.D*mmen is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2015
Locatie: Beerse
Posts: 70
Krakers krijgen 14 dagen tijd om pand te verlaten. "Totaal onaanvaardbaar", vinden ei

De voorzitter van de rechtbank van eerste aanleg in Gent heeft de krakers van het huis in de Holstraat veertien dagen de tijd gegeven om het pand te verlaten. Dat melden de eigenaars van het huis. "Het is voor ons totaal onaanvaardbaar dat wij nog veertien dagen langer gas, water en elektriciteit betalen", zeggen Paul De Roo en Sarah Braeye.
De eigenaars van het huis in de Holstraat in Gent deden vorige week via Facebook een oproep om hulp. "Sinds enkele weken zitten 11 Roma met kinderen en een hond in ons huis in Gent. Ze hebben het gekraakt, maken gebruik van egw (elektriciteit, gas en water) op onze kosten, strippen het huis alsook het aanwezige meubilair. Dat speelt zich af in het huis dat wij sinds 2 maanden gekocht hebben en waar wij ook gedomicilieerd zijn", schreef Sarah Braeye.

De Gentse afdeling van het parket Oost-Vlaanderen liet vandaag weten dat er geen sprake was van woonstschennis of huisvredebreuk, omdat het pand volgens de vaststellingen van de politie niet bewoond of bemeubeld was. De voorzitter van de Gentse rechtbank van eerste aanleg heeft nu geoordeeld over het eenzijdig verzoekschrift, waarin het koppel de uitzetting van de krakers vroeg, en geeft de krakers 14 dagen de tijd om de woning te verlaten.

Bron: HLN, 14/03/2017, http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnen...eigenaars.dhtml

Mening: Ik vind het totaal niet kunnen dat die krakers ook nog maar 1 minuut langer in dat huis mogen verblijven, laat staan dat ze 14 dagen de tijd krijgen om het pand te verlaten. De eigenaars zitten in het buitenland en moeten gewoon toezien hoe 11 Roma en een hond hun huis vernielen en op hun kosten leven? Volgens mij kan dit enkel maar in België dat je ongestraft en zonder toestemming van de eigenaars in iemand anders zijn huis mag verblijven. Natuurlijk is het erg dat dat gezin anders geen dak boven hun hoofd heeft, maar als alle daklozen opeens besluiten om een huis te kraken en er dan 14 dagen mogen verblijven omdat de wet ze er niet kan uitzetten? Dat gaat er bij mij toch niet in.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 14th March 2017, 22:27
Graylan.B*oeckx Graylan.B*oeckx is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2015
Locatie: Geel
Posts: 73
Ik sluit me volledig aan bij deze mening. Mensen die illegaal binnendringen in een pand zouden hiervoor gestraft moeten worden. Het minste dat er dus gedaan kan worden is deze mensen dwingen om het pand te verlaten. Ik denk dat dit een zeer fout beeld geeft naar andere daklozen. Als zij ook gaan zien dat dit in België door de beugel kan, dan zullen er nog kraken volgen.De eigenaars van het huis bevinden zich in het buitenland. Ze kunnen zelf niet veel doen. Wel draaien zij op voor alle koste aan het huis. Hier spreek ik dan niet alleen van het water en elektriciteit die de daklozen verbruiken, maar wat als ze het huis afbreken? Ik alsnog dat hier kordater zal worden opgetreden. Dat mensen die zulke illegale praktijken verrichten een gepaste straf krijgen. Daklozen zouden ook niet gewoon op de straat moeten leven. Maar ik denk dat hier een tal van andere oplossingen voor zijn. Zo denk ik dat openbare gebouwen, waar het nodige toezicht is voorzien, veel gepaster zijn dan private woningen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:48.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.