actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 24th March 2012, 14:02
lien.lauwers lien.lauwers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Wechelderzande
Posts: 114
Moeder heeft baby zelf gewurgd

De moeder van de drie maanden oude baby die vrijdagnamiddag in Sint-Amands dood werd teruggevonden tussen het huisvuil werd gewurgd door haar moeder. Dat heeft de vrouw zelf verteld aan het parket van Mechelen. De grootmoeder van het kind, die sinds de echtscheiding van haar dochter inwoonde bij L.V., was aanwezig toen het gebeurde maar haar precieze rol moet nog verder worden onderzocht.


Drie maanden geleden beviel L.V. van een dochtertje. De baby werd veel te vroeg geboren, lag twee maanden in een couveuse en heeft hard moeten vechten om te overleven. Pas een week of drie geleden mocht de kleine boreling eindelijk naar huis. Maar het bleef een zorgenkindje. De papa van het meisje, een Tunesiër, woont niet samen met L.V. en zijn dochtertje. Hun relatie zou zo goed als voorbij zijn.

De moeder vertelde de speurders dat het haar allemaal te veel werd. Ze besloot haar dochter te wurgen en het lijkje met het huisvuil mee te geven. Oma A. was daarbij aanwezig. Vervolgens belde L.V. de politie om het meisje op te geven als vermist. Na een lange zoekactie vonden agenten het lichaampje terug in een wagen van de huisvuilophaaldienst.

Zowel moeder L.V. als oma A. zijn aangehouden op verdenking van moord.

Bron: gva online, 24/03/2012

Motivatie:

10 dagen geleden kwamen er meer dan 20 kinderen om tijdens de busramp in Zwitserland en dan hoor je 10 dagen later dat een moeder haar kind BEWUST heeft gedood. Hoe kan je dit nu als moeder doen ook al is het een kind dat veel zorg nodig heeft, het is en blijft toch nog altijd jouw kind? Erg dat er mensen zijn die hun kind verliezen zonder dat ze het zelf willen en ouders die hun kind bewust vermoorden. Hebben deze ouders dan echt geen gevoelens? En waarom deed de grootmoeder niets en liet ze haar dochter gewoon doen? Ik kan dit maar niet vatten...
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 24th March 2012, 23:47
EvelienE EvelienE is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2010
Locatie: Oud-Turnhout
Posts: 87
Het is gewoon onbegrijpelijk maar jammer genoeg wordt het stilletjes aan zelfs 'normaal' beschouwd. Met een beetje geluk moet deze vrouw niet eens achter de tralies ook al heeft ze het leven van haar eigen dochter bruut beëindigd...
Er zijn zoveel ouders die hun kinderen ongewild moeten afgeven of ouders die zo graag een kind zouden willen en er geen kunnen krijgen. Ik heb steeds meer het gevoel en het idee dat we terecht gaan komen in een maatschappij waarbij ieder koppel dat denkt aan kinderen te willen beginnen grondig gescreend moet worden, zowel thuissituatie als, en dan voornamelijk, psychologisch.
Waar gaat dit in godsnaam toch naartoe...
Met citaat antwoorden
  #3  
Oud 26th March 2012, 09:38
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 146
Er zijn zoveel mensen die graag een kindje willen grootbrengen, maar er de mogelijkheid niet toe hebben. De moeder van dit kind had beter haar dochter als adoptiekind opgegeven, dan zou er nu een gezin gelukkig zijn en zou het dochtertje nog in leven zijn geweest. Dit getuigt nog maar eens dat de mensen de laatste tijd egoïstisch zijn geworden. Ze willen alsmaar meer hebben en als ze het hebben dan geven ze het weg alsof het niets is. De laatste tijd hoor je zo’n gevallen van kindermoord meer en meer. De ouders zien het niet meer zitten en dan doden ze hun kinderen. Meestal vergoelijken ze dan hun daden door te zeggen dat het beter voor de kinderen was, want hun leven zou toch niets meer voorstellen. En wat als de kinderen toch stevig in hun schoenen zouden gestaan hebben? Wat als ze toch hun weg in het leven zouden gevonden hebben? Als ouder heb je het recht niet om te beslissen over het leven van je kinderen. Ik hoop dat zowel de moeder als de oma van het kindje gestraft zullen worden voor hun daden. Een leven afnemen, van iemand die 75 jaar of enkele weken/dagen oud is, mag niet en kan zelfs niet. Onze maatschappij zou voor deze feiten strenger moeten optreden.
Met citaat antwoorden
  #4  
Oud 26th March 2012, 22:42
nelleke.aerts nelleke.aerts is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Testelt
Posts: 83
Ik vind het een beetje cru om te stellen dat we dit 'normaal' gaan vinden.
Wat mij vooral tegen de borst stuit is het feit dat de oma erbij aanwezig is en niets doet. Dat iemand in een opwelling reageert kan ik ergens misschien nog begrijpen. Maar dat hier een tweede persoon bij aanwezig is die niets onderneemt om de vrouw in kwestie tegen te houden vind ik persoonlijk erg schrijnend.... Ik vind dan ook dat deze twee wél zwaar gestraft mogen worden!!
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 15:42.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.