actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Politiek
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 8th January 2015, 14:30
D*an.Yskout D*an.Yskout is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Hallaar
Posts: 135
PVDA verontwaardigd over passage De Wever in Reyers Laat

PVDA verontwaardigd over passage De Wever in Reyers Laat

PVDA reageert donderdag verontwaardigd op de manier waarop N-VA-voorzitter en Antwerps burgemeester Bart De Wever volgens hen de slachtoffers van Charlie Hebdo gebruikt 'tegen PVDA en links'. De Wever noemde het woensdagavond in Reyers Laat 'fascinerend' om te zien welke allianties PVDA sluit met radicale moslims 'om toch maar die stemmen binnen te halen'.

In een ruimer debat over de aanslagen op de redactie van Charlie Hebdo, had De Wever het woensdag in Reyers Laat ook even over de mogelijkheid dat 'de lege doos die Europa geworden is op vlak van waarden zou kunnen heropgevuld worden door de islam'.

'Ik zie nu al dat de partijen die honderd jaar hebben gezegd ‘godsdienst is de opium van het volk’, nu de partijen zijn die graag de moslimkiezer binnenhalen. Puur om demografische redenen, want het zijn er ongelofelijk veel', zei De Wever. 'Hoe de communisten, de PVDA nu allianties sluit met radicale moslims en die in alles napraat om toch maar die stemmen binnen te halen van die steeds groeiende groep in onze steden, dat is toch fascinerend om te zien.'

PVDA-voorzitter Peter Mertens pikt die uitspraken niet. 'De lijken van de slachtoffers van Charlie Hebdo zijn nog niet koud of hij gebruikt ze al tegen PVDA en links', reageerde hij meteen op Twitter. 'Twee van de cartoonisten werkten ook voor communistische krant L’Humanité, maar BDW recupereert hun dood schaamteloos tegen PVDA.'

'Omdat we de strategie van ‘verdeel en heers’ resoluut afwijzen, omdat we deel uitmaken van een grote interculturele coalitie in het district van Borgerhout, omdat we ons verzetten tegen elke vorm van discriminatie en racisme, steekt Bart De Wever ons in dezelfde zak als de lafaards die tekenaars, cartoonisten en journalisten vermoord hebben met kalasjnikovs', besluit de extreemlinkse partij donderdag ook op haar website. 'Het masker van De Wever is gevallen. Hij staat in zijn blootje, een zielig man, in oorlog met iedereen, oproepend tot een oorlog tegen iedereen.'

bron: De Standaard, 08/01/2015, http://www.standaard.be/cnt/dmf20150108_01462971

mening: Ik keek gisteren naar deze aflevering omdat ik benieuwd was naar de situatie in Parijs. Men had al meteen door dat De Wever iets van plan was toen hij 'de linkse' beschuldigde dat zij het recht op vrije meningsuiting willen inkrimpen. Een grote leugen natuurlijk. Dat heeft Almaci dat ook meteen gemeld aan De Wever.

Het werd nog erger toen Bart De Wever zei dat hij het fascinerend vind welke allianties PVDA gebruikt om radicale moslims voor zich te winnen. Een rechtstreekse aanval op zijn eigen grootste angst, namelijk 'de Communisten die doorbreken'. Ik wist niet wat ik hoorde. Gebruikt een politici nu de aanslagen van Parijs om propaganda te verspreiden? Probeert hij nu door alle moslims over één kam te gooien en de PVDA buitenspel te zetten terwijl zij niets met de aanslagen te maken hebben? Is nu werkelijk alles 'de schuld van de sossen' en de linkse politici?

Tot mijn grote spijt moet ik hier vaststellen dat het eigen belang primeert boven deze verschrikkelijke gebeurtenis. De propaganda die roept naar racisme is gisteren op tv verspreid en de gele aanhang deelt het woord van zijn leider op facebook. Ik heb ondervonden dat ze vooral op hln zitten (nivellering)

De gruwel in Parijs is enorm erg, maar deze gebeurtenis gebruiken om haat en propaganda te verspreiden (die dan nog eens word verder verspreid) geeft me weer het triestige gevoel dat mijn vertrouwen in de mensheid zo goed als helemaal verdwenen is.
__________________
When the rich rob the poor, it's called business. When the poor fight back, it's called violence...
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 08:49.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.