actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > EUROPA > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 6th August 2015, 13:19
Celine.G*igorieff Celine.G*igorieff is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2014
Locatie: Arendonk
Posts: 117
Griekse beurs toont wat herstel

Griekse beurs toont wat herstel

De beurs in Athene gaat omhoog, na de zware verliezen van de voorgaande dagen. De hard geraakte Griekse bankaandelen wisten wat terrein terug te winnen.

De Griekse ASE-beursindex stond tegen het einde van de ochtend op een winst van 3,1 procent. De beurs in Athene heropende maandag na vijf weken dicht te zijn geweest en ging daarna sterk omlaag, onder druk van de banken. Die stonden donderdag eindelijk weer eens in de plus. National Bank of Greece was daarbij de grootste winnaar met een plus van 21 procent.

Macro-economisch nieuws was er ook uit het noodlijdende land. Het Griekse statistiekbureau meldde dat de werkloosheid in mei is afgenomen tot 25 procent, van 25,6 procent een maand eerder. De jeugdwerkloosheid bedroeg 51,8 procent.

Bron: De Morgen (6/08/2015)
http://www.demorgen.be/economie/gri...rstel-a2414257/

Mijn mening: Na alle financiële problemen die Griekenland heeft gekend de laatste maanden, geloof ik niet dat een heropleving van de beurs zekerheid brengt. Ik denk dat mijn hier nog een tijd moet afwachten en de beurs goed in het oog moet houden of deze zijn stijgingen blijft aanhouden en waarmaken. Het kan ook zijn dat de beurs na enkele dagen weer een terugval krijgt en terug gaat dalen. Ik denk dat we nog voorzichtig moeten spreken over Griekenland en de financiële situatie ervan.

Laatst aangepast door Celine.G*igorieff : 6th August 2015 om 14:05.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 00:46.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.