actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 7th November 2013, 16:53
J*lle.Dekkers J*lle.Dekkers is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Geel
Posts: 64
Overheid verwijdert tattoos bij werklozen

Overheid verwijdert tattoos bij werklozen

Als je werkloos bent heb je een probleem, maar als je dan ook nog eens tatoeages hebt ben je veel verder van huis. Daarom biedt de Amerikaanse stad San Pablo haar getatoeëerde werklozen de mogelijkheid hun plakplaatjes weg te laten laseren. Dat schrijft Vacature.com.

De site meldt dat diverse onderzoeken aangetoond hebben dat zichtbare tatoeages de kans op een baan aanzienlijk doen verminderen. Niet gek dus dat de overheid van San Pablo besloot om in samenwerking met de organisatie New Skin Adult Tattoo Removal een plan op te zetten om werklozen de kans te geven tegen korting hun tatoeages te laten verwijderen. De werkloosheid in de stad is namelijk twee maal zo hoog als het landelijk gemiddelde.

Het kost inwoners van de stad 50 dollar om ongewenste versieringen weg te laten laseren. Als je geen inwoner van de stad bent kom je ook in aanmerking, maar dan moet je ietsje dieper in de buidel tasten: het kost je zo'n 75 dollar.



Addertje
Natuurlijk zit er wel een addertje onder het gras. De tattoeage moet in het zich zitten als je gaat solliciteren en je moet een sollicitatiecursus volgen van acht weken. Een extra cursus van vier weken over het verantwoord uitgeven van geld maakt het pakket compleet. Als je dit traject helemaal doorloopt, krijg je een lasersessie van tien weken met dikke korting.

Leslay Choy, besproken bij het programma: "We willen werkzoekenden niet alleen presentabel maken om te solliciteren, maar hen volledig klaarstomen voor een job. Door opleiding en training zullen ze een stuk sterker staan."

Succes
De actie is een doorslaand succes, er zijn zelfs geïnteresseerden die meer dan honderd kilometer buiten de stad wonen. Fiona Lam is deelnemer aan het programma. "Ik dacht niet aan werk toen ik mijn nektatoeages liet zetten, maar toen ik een job ging zoeken vormden ze wel een probleem. Dankzij dit initiatief ziet de toekomst er voor mij eindelijk weer rooskleurig uit."

bron:http://www.deondernemer.nl/deondernemer/657237/Overheid-verwijdert-tattoos.html ,7 oktober 2013

Mening:
De overheid houdt nu eenmaal van volgers, ook hier in België. Individualisme wordt nog altijd niet getolereerd (lang leven saai en neutraal zijn!). In onze samenleving gelden bepaalde normen. En volgens hen is het gewoon "not done" om in een representatieve functie een tatoeage te hebben. Er moet eens wat minder gekeken worden naar het uiterlijk en wat meer naar de kwaliteiten die iemand in huis heeft. In onze westerse cultuur worden tatoeages gelinkt aan criminelen,... Maar wie de echte geschiedenis kent weet beter. Wat maakt het nu uit of een leraar zichtbare tatoeages heeft? Hoeveel ouders hebben de dag van vandaag tatoeages? De idolen van kinderen? Ik begrijp wel dat je rekening moet houden met je functie (bv. een doodskop op de arm van een dokter). We zitten volgens mij nu in een overgangsfase, vanaf het ogenblik dat mensen er niet meer voor omkijken zal het geaccepteerd worden op de werkvloer ( op ostentatieve plaatsen zal het een taboe blijven).
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 03:20.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.