actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > WERELD > Cultureel-maatschappelijk
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 14th November 2017, 20:41
Wout.VanMeir Wout.VanMeir is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Oct 2017
Locatie: Merksplas
Posts: 40
Drie doden na schietpartij bij basisschool in Californië

Drie doden na schietpartij bij basisschool in Californië

Bij een schietpartij in de buurt van een basisschool in het noorden van de Amerikaanse staat Californië zijn zeker drie doden gevallen. Ook raakte een zesjarige leerling gewond, meldt het hoofd van de politie in de plaats Rancho Tehama aan nieuwszender NBC.

Een van de doden is de schutter, bevestigde de sheriff. De omgeving van de school is door zeker honderd agenten afgezet. Getuigen hoorden meerdere schoten, er is sprake van een honderdtal. De resterende kinderen zijn in veiligheid gebracht. Of er ook kinderen onder de slachtoffers zijn, is niet duidelijk.

14/11/2017
De Morgen
https://www.demorgen.be/buitenland/...ornie-baf6899a/

Mening:
Dit artikel viel me direct op en sprak me ook direct aan omdat ik wel een best uitgesproken mening heb over de wapenwet die ze in Amerika hebben. Bijna elke dag opnieuw gebeuren er in Amerika ongevallen met wapens. Met regelmaat hoor je ook van voorvallen waar veel mensen bij betrokken zijn zoals we zien in dit artikel. Het is naar mijn mening dus zeker niet goed dat ze in Amerika zo maar een wapen mogen hebben. In België moeten we kunnen bewijzen dat we hier bekwaam voor zijn, wat niet meer als normaal is vind ik. Als je bijvoorbeeld al een strafblad hebt betekend dit dat het misschien geen goed plan is om deze persoon een wapen te verkopen. Toch blijven ze in Amerika achter deze losse wet staan die zegt dat ze wapens mogen bezitten "om zichzelf te beschermen". Als er in de eerste instantie al niet aan zomaar iedereen wapens verkocht zouden worden, heb je zelf al minder risico om gevaar te lopen. Het wordt daarom dringend tijd dat ze deze wet opnieuw gaan bekijken.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 10:08.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.