actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2013, 15:04
kato.d*pauw kato.d*pauw is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Arendonk
Posts: 22
107 jobs weg bij groendienst en stadsreiniging

107 jobs weg bij groendienst en stadsreiniging


Het Antwerpse stadsbestuur gaat 1400 banen schrappen bij de stadsdiensten. In de marge van de gemeenteraad raakte bekend waar het stadsbestuur personeel wil laten afvloeien.


Oppositielid Peter Mertens (PVDA+) plaatste de ‘ontslaglijst’ gisteren op zijn Facebook-profiel. ‘Bij de Groendienst en de Reinigingsdienst moeten 107 banen verdwijnen’, zegt Mertens. ‘Er zullen 14 straatvegers minder zijn, 46 minder vuilnisophalers, 8 minder ophalers van groot huisvuil, 11 minder vuilkarchauffeurs, 6 mensen minder bij de groenplantsoenen en 30 groenonderhouders minder. Die 91 jobs worden wellicht vervangen door de privé en de geactiveerde leefloners.’

Caroline Bastiaens, fractieleidster van de CD&V, had het moeilijk met de aanpak van Mertens. ‘We zullen met minder zijn op het einde van de legislatuur. Maar ik zou Peter Mertens willen vragen om te stoppen paniek en onrust te zaaien bij het stadspersoneel. Het gaat om natuurlijke afvloeiingen, er vallen geen naakte ontslagen. Stop dus de ongerustheid bij het stadspersoneel aan te wakkeren.’

Ook de fractie van N-VA reageerde kwaad op de uithaal van Mertens. ‘We investeren zeer sterk in sorteerstraatjes, daardoor hebben we minder mensen nodig bij de vuilnisophaaldiensten,’ klonk het.

Eigen mening: Ik vind dit een beetje vreemd. Is het nu echt aan de leefloners om die jobs te vervangen? Ik begrijp dat de personeelskosten hoog zijn en dat het crisis is maar deze jobs zijn nu eenmaal nodig in het leven. Nu gaan ze ook daar op besparen. Ik ben eens benieuwd in welke mate dat die jobs opgelost zullen geraken en of dat sorteerstraatjes daar een oplossing voor zullen bieden. Ook zeggen ze nu dat het om een natuurlijke afvloeiiing gaat, tot het weer zo ver is en er toch mensen onterecht zullen moeten wijken. Welk excuus gaan ze dan weer klaar hebben liggen. Ik ben van dit artikel niet overtuigt en ik vermoed dat er nog meer protest zal volgen. Maar als het effectief waar is wat Caroline Bastiaens zegt over de natuurlijkee afvloeiiing dan is inderdaad de aanpak van Peter Mertens verkeerd.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/article/de...131119_00847283
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 19:26.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.