actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 19th November 2013, 13:05
S*phie.Copmans S*phie.Copmans is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2013
Locatie: Vorselaar
Posts: 37
Free Record België vraagt faillissement aan

Free Record België vraagt faillissement aan

Free Record Shop (FRS) heeft vanochtend het faillissement bij de rechtbank in Antwerpen aangevraagd voor de Belgische tak.

Het gaat om 68 winkels in België met in totaal 230 medewerkers. Dat heeft het Nederlandse bedrijf in een persverklaring meegedeeld. Free Record Shop zegt op een doorstart te hopen van haar Belgische activiteiten. De vestigingen van Free Record Shop in Nederland en Luxemburg zijn niet bij de faillissementsaanvraag betrokken. Guy van Doosselaere, Nick Peeters en Peter Verstraeten werden als curatoren aangesteld en zullen het faillissement verder afhandelen.

"Door het aanhoudend tegenvallende consumentenvertrouwen en de onmogelijkheid van de entertainmentindustrie om in de vorm van aangepaste leveringsvoorwaarden Free Record Shop de helpende hand te reiken, bleef optimale bevoorrading van de winkels uit en kwam met name de Belgische organisatie in zwaar weer", staat in de verklaring.

FRS België werd in juli overgenomen door Fresh Entertainment Holding. De Nederlandse tak van FRS ging failliet en maakte een doorstart in afgeslankte vorm. FRS zegt ook te streven naar een doorstart van zijn Belgische activiteiten, "zodat zoveel mogelijk winkels geopend blijven en een groot aantal banen kan worden veiliggesteld".

Bron: De Morgen (http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/F...ement-aan.dhtml), 19/11/2013.

Mening:
Dit vind ik toch echt wel jammer! Ik ging zelf veel naar Free Record Shop om DVD's te kopen (er zijn inderdaad nog mensen die DVD's kopen en niet afhalen van het internet). Ik denk dat er wel mensen geschrokken zullen zijn van dit nieuws en dat er meerdere mensen zijn die het met me eens zijn en dit jammer vinden. Er zullen ook mensen zijn die dit zagen aankomen omdat Free Record Shop in slechte papieren zat. Ik denk dat dit allemaal de schuld is van de opkomst van het illegaal downloaden van films. Meer en meer mensen gaan illegaal downloaden en hebben geen winkels meer nodig om hun DVD's te gaan halen, ze kunnen het gratis afhalen van het internet. Ook CD's worden van het internet gehaald, dus veel mensen hebben Free Record Shop ook daarvoor niet nodig. Ik ga mensen niet oordelen op dat vlak, maar ik vind het toch wel jammer dat er mensen zijn die hun job verliezen doordat er een groot deel van de bevolking illegaal films en CD's afhaalt van het internet. Ik denk dat er veel mensen zijn die Free Record Shop niet gaan missen, maar ik denk wel dat er effectief mensen zijn die deze winkel wél gaan missen.

Laatst aangepast door S*phie.Copmans : 19th November 2013 om 13:10.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 05:11.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.