actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 15th May 2016, 09:15
Lotte.G*ens Lotte.G*ens is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2014
Locatie: Olen
Posts: 80
Vijf gemeenten krijgen geld twee jaar na Pinksterstorm, twee vallen uit de boot

Twee jaar na de zware Pinksterstorm wachten verschillende gemeenten nog steeds op de definitieve erkenning als ramp, en dus op eventuele schadevergoedingen. Minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon (N-VA) heeft goed nieuws voor vijf van hen, zo schrijft De Zondag.

CD&V-parlementslid Nathalie Muylle trekt aan de alarmbel. “Verschillende gemeenten zijn nog steeds niet erkend en kunnen dus geen terugbetaling krijgen voor de schade. Nochtans zijn alle adviezen en middelen beschikbaar om dat te doen.”

Muylle verwijst naar Wingene, Lichtervelde, Vleteren, Knesselare, Sint-Gillis-Waas en Sint-Niklaas. Vier van hen zullen binnenkort definitief erkend worden als rampgebied, net als Kortemark, bevestigt de woordvoerder van minister van Binnenlandse Zaken Jan Jambon. “Dat zou binnen de drie maanden in orde moeten zijn.”

Sint-Gillis-Waas en Sint-Niklaas daarentegen worden niet erkend als rampgebied. “Wij volgen hierin het advies van het KMI zoals we altijd doen”, aldus de woordvoerder.

Bron: De Standaard
http://www.standaard.be/cnt/dmf20160515_02289978

Mening:
In dergelijke artikels kan ik mij enorm ergeren. Iedereen kan zich nog de pinksterstorm van twee jaar geleden herinneren. Hierin werden enorm veel serres verwoest met als gevolg dat er veel oogsten mislukt waren. Met daarnaast de enorme hagel, die voor schade zorgde op aantallen auto's. Omdat ik toch verbaasd was over de lange duur van de benoeming tot een ramp, dacht ik meteen aan de kostprijs. Blijkbaar is dit het grootste probleem, want deze ramp was wereldwijd de derde duurste ramp voor verzekeraars. In ons land is bijna iedereen goed verzekerd, wat het nu allemaal heel erg duur maakt voor verzekeraars. Toch erger ik mij hierin, omdat in die twee jaar deze mensen, die getroffen zijn, zelf alles moeten vergoeden. Dit vind ik persoonlijk niet kunnen omdat je juist een verzekering aangaat om dit te voorkomen.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 09:59.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.