actualiteitsforums  

Ga Terug   actualiteitsforums > ACTUALITEITSFORUM > BELGIË > Sociaal-economisch
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Home FORUMS Registreer Arcade Zoeken Posts van vandaag Markeer Forums als Gelezen

Antwoord
 
Onderwerp Opties Zoek in onderwerp Waardeer Onderwerp Weergave Modus
  #1  
Oud 20th November 2012, 10:23
a*melie.van.den.broeck a*melie.van.den.broeck is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2012
Locatie: Wuustwezel
Posts: 117
Zinloos geweld: Mond van Wout (18) opengesneden

In het Antwerpse Wilrijk heeft zich opnieuw een zwaar geval van zinloos geweld voorgedaan. Wout, een jongen van 18, werd vrijdagavond op weg naar huis plots belaagd door een drietal jongeren. Een van hen sneed met een mes zijn linker mondhoek open.


Waarom de daders hem aanvielen, weet Wout niet. Enkel dat ze de 18-jarige aan een Wilrijks voetbalpleintje tegenhielden en de confrontatie zochten. Toen Wout toonde dat hij geen angst van hen had, werden ze woest. Een van hen greep hem vast en sneed met een mes zijn linker mondhoek open. Daarna sloegen ze hem en lieten ze hem achter. In zijn geld of zijn gsm waren ze niet geïnteresseerd.

“Ik hoop maar dat het litteken in mijn gezicht niet blijvend is”, zegt Wout. De politie neemt de feiten ernstig en voert een onderzoek, maar kon nog niemand arresteren.

Het is al het vierde zware geval van zinloos geweld sinds eind september in Antwerpen. Criminoloog Brice De Ruyver is hard voor de daders: “Wie zo’n bruut geweld toepast, moet worden geweerd uit onze maatschappij. We kunnen niet anders dan hier scherp op reageren. Alleen door zeer duidelijk te tonen dat je hier niet ongestraft mee weg komt, kan dit gedrag worden tegengegaan.”


Bron: Gazet Van Antwerpen
Datum: 20/11/2012


Eigen mening
Hebben ze nu nog niet geleerd van al het andere zinloze geweld? Waar is dit nu goed voor? Ik ben blij dat de jongeman nog leeft. Ik vraag mij wel af waarom men dit in godsnaam doet, is dit voor de kick?

Ik vind dat wij als maatschappij nieuwe maatregelen moeten gaan stellen. We kunnen nu wel een mars gaan opvoeren tegen zinloos geweld, maar veel nut heeft dit volgens mij niet. We zouden de mensen moeten kunnen opleiden om tegen het zinloze geweld in te gaan of mensen te helpen die met zinloos geweld te maken hebben want laten we eerlijk zijn: Joe Van Holsbeeck had nog geleefd moesten de mensen in het station met z'n allen zijn ingegaan tegen de twee daders.

Laatst aangepast door a*melie.van.den.broeck : 20th November 2012 om 10:29.
Met citaat antwoorden
  #2  
Oud 20th November 2012, 20:25
NuyensEvelynne NuyensEvelynne is offline
Registered User
 
Geregistreerd op: Sep 2010
Locatie: Herenthout
Posts: 146
Echt heel zielig! De laatste tijd hoor je zo’n gebeurtenissen steeds meer en meer. Welke voordelen hebben de daders hieraan? Toch niets!? Afgelopen weekend was er ook weer een jongere in elkaar geslagen. Dit ging over de 16-jarige scheidsrechter in Idegem (http://actualiteit.org/forums/showt...ighlight=Idegem). Wat bezielen deze mensen toch. Met zinloos geweld kom je nergens. Je zorgt er alleen voor dat het leven van het slachtoffer ingrijpend verandert en het leven van de dader zal ook ernstige veranderingen ondergaan.
Hopelijk worden de drie gevat en zullen ze streng gestraft worden voor hun daden. Natuurlijk kunnen ze niet meer ongedaan maken wat ze hebben aangericht. Hetgeen ik graag wil weten is waarom ze zoiets doen. Je doet het niet zomaar, oftewel is het voor de kick, zoals a*melie hieronder al aangaf. De jeugd van tegenwoordig is niet meer wat ze geweest is. Natuurlijk wil ik niet iedereen met de vinger wijzen, maar er moet dringend iets aan gedaan worden.
Met citaat antwoorden
Antwoord


Onderwerp Opties Zoek in onderwerp
Zoek in onderwerp:

Uitgebreid Zoeken
Weergave Modus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Posting Regels
Je mag niet nieuwe onderwerpen maken
Je mag niet reageren op posts
Je mag niet bijlagen posten
Je mag niet jouw posts bewerken

vB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit
Forumsprong



Alle tijden zijn GMT +2. De tijd is nu 23:53.


Powered by: vBulletin Version 3.0.6
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.